اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مخالفت با تحصیل مردان در رشته زنان ‌و زایمان در فارس من؛ وزارت بهداشت: پیگیری می‌شود

کاربران «فارس من» طی ثبت سوژه‌ای از ضرورت پذیرش مردان در حوزه زنان انتقاد کرده و خواستار رسیدگی وزارت بهداشت نسبت به این مسأله شدند.

مخالفت با تحصیل مردان در رشته زنان ‌و زایمان در فارس من؛ وزارت بهداشت: پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، می‌گویند تا چند ساعت دیگر مادر می‌شوی. با این که ۹ ماه جگر گوشه‌ات را در وجود خویش احساس کرده‌ای، باز حس مبهمی سراغت می‌آید. تجمیع شادی و ترس. با این که تمام آزمایشات پاراکلینیکی حاکی از سلامت فرزند است، اما باز می‌ترسی. نکند خدایی ناکرده فرزندم مشکلی داشته باشد. همه اینها ماجرای حضور چند ساعته بانوان در بخش زایمانی بیمارستان است.

در این میان اما، دغد‌غه‌ای دیگر هم وجود دارد. حضور مردان در این مکان کاملاً زنانه آن هم در حالی که پوشش حداقلی برای زنان به دلیل شرایط زایمان وجود دارد. زایمانی که با دردی شاد همراه است و زنان نمی‌خواهند صدای‌شان را مردی غریبه بشنود. این در حالی است که تمام نیروی انسانی مورد نیاز را می‌توان از میان زنان برگزید تا مادران آینده با خاطری آسوده وضع حمل کنند.

این دغدغه تبدیل به معضلی برای مادران سرزمین‌مان شده است به گونه‌ای که «فارس من» را گزینه‌ای برای رفع نگرانی خود انتخاب و با ثبت سوژه‌ای مخالفت‌شان را با تحصیل مردان در رشته زنان و زایمان اعلام و از وزیر بهداشت خواستار پاسخگویی و بازنگری در این خصوص شدند.

در همین راستا خبرهایی مبنی بر پذیرش مردان در رشته زنان و زایمان در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش تنی چند از اعضای مجلس را به همراه داشت. در این زمینه حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگار فارس، گفت: وزارت بهداشت باید به طرح انطباق توجه کرده و به جای عملکرد لیبرالیستی به توزیع پزشکان در کشور تکیه کند.

همچنین حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نباید مردان در دوره زنان و زایمان پذیرفته شوند، این پذیرش ویژه بانوان است و این اقدام خلاف قانون وزارت بهداشت را به دلیل عدم انطباق با فرهنگ و قوانین در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

بر همین اساس محمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بر سؤال از وزیر بهداشت تأکید کرد و گفت: پذیرش مردان در بخش درمانی زنان از سوی این وزارتخانه خلاف قانون و دستورالعمل است و قطعاً نمایندگان مجلس، سؤال از وزیر را کلید می‌زنند.

لازم به ذکر است، مرضیه طالبیان پزشک متخصص زنان هم از پذیرش مردان به رشته زنان در آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: متأسفانه در آزمون امسال شاهد پذیرش پزشک آقا در این رشته‌ بوده‌ایم.

بعد از این اظهارات، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به این موضوع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سیاست‌ پذیرش دستیاری تخصصی بیماری‌های زنان و زایمان هیچ گونه تغییری نداشته و جذب دستیاران تخصصی این رشته از بانوان خواهد بود. 

گفتنی است؛ خبرنگار فارس پیگیر این موضوع از سوی وزارت بهداشت است و تا حصول نتیجه به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول