اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رادیو اربعین آغاز به کار کرد/ تغییر ماهیت شبکه از اطلاع رسانی به برنامه سازی

مدیر رادیو اربعین گفت: با توجه به تغییراتی که امسال در برگزاری مراسم اربعین پیش آمده، رادیو اربعین نیز برنامه های خود را از اطلاع رسانی به برنامه سازی تغییر داده است.

رادیو اربعین آغاز به کار کرد/ تغییر ماهیت شبکه از اطلاع رسانی به برنامه سازی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آیین راه اندازی رادیو اربعین امروز -شنبه ۲۹ شهریور ماه- با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رییس صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش، شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا و ...در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بنا بر این گزارش، فاتحی در این مراسم طی سخنانی به تفاوت های اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته پرداخت و همچنین درباره شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: دنیا باید بداند تا وقتی عشق حسین در قلب‌ها زنده است و مکتب عاشورا پابرجاست دنیا حاج قاسم‌های زیادی را به خود خواهد دید.

وی همچنین به موضوع شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه شیوع این بیماری و برگزار نشدن پیاده روی اربعین، رادیو اربعین نیز تغییراتی را در دستور کار خود قرار داد و از اطلاع رسانی به برنامه سازی تغییر روش داده است. به همین دلیل ما 5 برنامه زنده و 7 برنامه تولیدی در ساختارهای مختلف نظیر مستند، نمایش، گفت و گو و ... خواهیم داشت.

فاتحی افزود: همچنین برنامه و در حقیقت مجله صبحگاهی «به تو از دور سلام» با رویکرد اجتماعی، «منظومه نور» با رویکرد معارفی، مجله عصرگاهی «عصر حسینی» با محور‌های موضوعی رادیو اربعین، مجله شبانگاهی «در آرزوی وصال» از جمله برنامه‌هاست. همچنین مشاعره «شعر و شعور» از دیگر آثار ماست. همچنین برنامه «زیارت کلمات» نیز با همکاری حوزه هنری با دعوت از شاعران آیینی روانه آنتن خواهد شد. برنامه «از سرچشمه آفتاب» نیز با موضصوع فرازهایی از سخنان امام خمینی (ره) و فراز‌هایی از سخنان رهبر انقلاب از دیگر برنامه‌های رادیو اربعین خواهد بود.

حمید شاه آبادی معاون صدا نیز در این مراسم در سخنانی گفت: رادیو اربعین یک بار دیگر کارش را شروع می‌کند اما امسال حال و هوای دیگری حاکم است. این رادیو در ابتدای کار قرار بود حال و هوای زائران را روایت کند اما امسال رویکردها متفاوت است. امسال همچنین سردار حاج قاسم سلیمانی به‌ظاهر غایب اما حاضر در این ایام است.

وی با اشاره به ماهیت اربعین اضافه کرد: حرکتی که انحصارا ً برای امام حسین (ع) شروع شده است و ما برای هیچیک از دیگر امامان اربعین را نداریم و گویی این مأموریت دیده شده است که بازماندگان، پیام حسینی را به دنیا مخابره کنند. پیام استکبارستیزی حسین را باید امروز به جهان مخابره کنیم چراکه امروز سردمداران کفر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

معاون صدا تصریح کرد: اگر امروز سردار حاج قاسم سلیمانی نیست اما یک دنیا شور برای ادامه راه مقاومت در بین مردم است و اربعین بیانگر صحت این راه است. رادیو اربعین خوشبخت است که این سردمداری را به عنوان رسانه اختصاصی این حرکت را بر عهده داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم امسال هم رادیو اربعین نخ تسبیحی داشته باشد که قلوب مردم و دل‌های جهانیان را بیش از پیش به هم پیوند بزند.

معاون صدای رسانه ملی در پایان سخنانش با اشاره به شعار اربعین با عنوان «الحسین سفینة النجاة» گفت: امیدواریم انتخاب این شعار یک بار دیگر همه را به این باور برساند که امام حسین راه نجات است، همه سوار بر این کشتی شویم و با نگاه استکبارستیزی حسینی از این سختی‌ها عبور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول