اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زارعی:پیگیر مطالبات اقتصادی مردم هستیم/مدیران اجرایی پاسخگو مردم در رسانه‌ها باشند

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیگیر مطالبات به حق اقتصادی مردم هستیم و مجلس در این زمینه به صورت جدی دغدغه دارد.

زارعی:پیگیر مطالبات اقتصادی مردم هستیم/مدیران اجرایی پاسخگو مردم در رسانه‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: همه مسؤولان باید پاسخگو باشند و خودمان را هم موظف به پاسخگویی می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در کشاورزی استان، تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس مسؤولیت پذیرفتم و معتقد هستم که اقدامات خوبی می‌تواند در این زمینه انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فضای کسب و کار مشکل اساسی مردم است و مهمترین نیاز کشور اشتغال است و در کارگروه اشتغال استان عضو شدیم و جلسات اولیه را آغاز کردیم و همه تلاش ما این است که در خدمت مردم باشیم.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوعی که در مجمع نمایندگان پیگیر هستیم بحث نظارتی و بررسی موانع توسعه استان است تا بتوانیم فضای مناسب کسب و کار ایجاد کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نخستین اقدام کارگروه مشاوره‌ای بخش کشاورزی را شکل دادیم، جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است، حوزه مشاوره بخش کشاورزی نیاز استان بوده و امروز باید به صورت تخصصی در این زمینه ورود پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه نظارت همراه با شفافیت باشد، افزود: با عدم نظارت شکاف‌های عمیق اجتماعی در کشور شکل گرفته است، در سیاست‌های مجلس این موضوع در حال پیگیری است.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی ، اضافه کرد: ما از نسل دفاع مقدس هستیم و الگو ما سردار سلیمانی‌ها هستند.

وی در ارتباط با بحث مشکلات اقتصادی، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مباحث اقتصادی، میزان طرح‌های که در حوزه اقتصادی وجود دارد بسیار زیاد است، در سه هفته اخیر سه طرح دو فوریتی در حوزه اقتصادی در مجلس مطرح کردیم.

زارعی ادامه داد: در حوزه بخش کشاورزی طرح دو فوریتی در قیمت گذاری بخش کشاورزی داشتیم، که این موضوع در گذشته برعهده شورای عالی اقتصاد بوده برای اینکه کشاورزان در این بخش درگیر شوند، گروه 11 نفره را تشکیل دادیم که هشت نفر از آنها کشاورزان باشند.

وی در ارتباط با دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها، گفت: وظیفه ما عدم دخالت در انتصاب‌ها است اما باید شایسته سالاری در انتصاب‌ها لحاظ شود، مدیری که خوب کار نکند باید پاسخگو به مردم باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در بحث زهکشی اعتبارات ما نسبت به سایر استان‌ها پائین است، تصریح کرد: در حوزه آبیاری مکانیز عملکرد استان مازندران مناسب نبوده است.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی ما ظرفیت‌های مناسبی داریم، بسیاری از سیاست‌های اشتباه باعث شده است که مردم روستاها را رها کند.

وی یادآور شد: امروز 80 درصد نهادهای دامی ما وارداتی است در مازندران یک میلیون تن وارد می‌کنیم، 85 درصد ما از خارج استان وارد می‌شود، امروز مدیران ما باید لباس جنگ اقتصادی بپوشند.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است، گفت: همه تلاش‌ها باید اینطور باشد که اعتماد اجتماعی ضربه نخورد.

وی اضافه کرد: مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف به وجود می‌آید عدم نظارت است، مبارزه با فساد نیاز به هم و غم بسیار زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: باید به صورت شفاف مردم عملکرد شهرداری و شورا را مشاهده کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورد با تقدیر از اقدامات انجام شده برای مقابله با فساد در شهرداری و شورای شهر،گفت: اینکه یک نفر در ستاد بنده بوده به هیچ وجه نباید مصون بماند، مقابله با فساد خط قرمز ما است، در حال حاضر از مسؤولان دستگاه قضا انتظار داریم که به صورت ویژه به پرونده شورای شهر و شهرداری ورود کند.

وی اضافه کرد: برخورد با فساد مردم را خوشحال می‌کند آیا اثرات اجتماعی و فرهنگی آن از بین می‌رود باید تلاش کنیم که ریشه‌های فساد را بخشکانیم که نیاز به اصلاح قوانین دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تا اول سال 1399 ما به وارد کنندگان برنج ارز ترجیحی می‌دادیم، گفت: به همین دلیل برنج داخلی توان رقابت با برنج خارجی نداشت و کشاورزان برای فروش محصولات خودشان دچار مشکل می‌شدند.

وی در ارتباط عدم پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، گفت: مدیری که به رسانه پاسخ ندهد یعنی اینکه توانایی کار و ادامه فعالیت در استان را ندارد.

زارعی با اعلام اینکه میانگین عمر پروژه‌های عمرانی در استان مازندران بیش از 20 سال است، گفت: پذیرفته نیست که یک پروژه 20 سال در استان طول بکشد، خبرنگاران نباید به مدیران مجال بدهند.

وی اضافه کرد: چرا مدیران  محیط زیست و آب منطقه‌ای در ارتباط با کم کاری درباره سد فینسک به مردم و رسانه‌ها پاسخگو نیستند؟

 

 

انتهای پیام/86004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول