اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

زندگی شهید ابراهیم هادی به صحنه می‌آید/بلیت‌های «علمدار» به صورت همت عالی فروخته می‌شود

نمایش «کجایی ابراهیم» به کارگردانی لیلی عاج از اول مهرماه در تماشاخانۀ سرو میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

زندگی شهید ابراهیم هادی به صحنه می‌آید/بلیت‌های «علمدار» به صورت همت عالی فروخته می‌شود

خبرگزاری فارس ـ پیغام فتح؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: این نمایش با نگاهی به زندگی شهید ابراهیم هادی از اول مهرماه لغایت نهم آبان‌ماه، از ساعت 19 به روی صحنه خواهد رفت.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: لیلی عاج/ بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): سید جواد حسینی، سیامک زین‏الدین، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، شهروز آقایی، یزدان دارابی، مهدی جعفری‌پور، علی چاقوچی.  صداها: فرزاد برهمن، مریم رادپور/ مشاور هنری و طراح صحنه: سینا ییلاق‎بیگی/ طراح لباس: الهام شعبانی/ طراح نور: رضا خضرایی/ طراح صدا و موسیقی: فرزاد برهمن/ طراح گریم: سمیه فراهانی، سونیا ایران‌نژاد/ طراح بروشور و پوستر: مریم حاصلی/ مشاور رسانه‎ای و مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی/ عکاس: پرتو جغتایی/ دستیاران کارگردان و برنامه‏ریز: محمدحسن درباغی‌فرد/ منشی صحنه: مریم رادپور.

* شرایط بلیت فروشی «علمدار» مشخص شد

برای دیدن موسیقی نمایش  علمدار به صورت همت عالی با هدف کمک به مناطق محروم بلیت بخرید.

 بلیت‌های موسیقی نمایش علمدار به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی به صورت همت عالی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه‌ ۳۰ شهریور ماه در سایت ایران نمایش به آدرس  www.irannamayesh.com برای مشارکت عموم مردم و کمک به مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان با حداقل قیمت 50 هزار تومان در دسترس قرار خواهد گرفت.

تماشاگران و‌علاقمندان می‌توانند با پرداخت بهای بیشتر بلیت به هر میزان در این رویداد فرهنگی و خیریه مشارکت نمایند.

موسیقی نمایش علمدار به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با مشارکت موسسه خیریه خادمین علی ابن ابی‌طالب (ع)به روی صحنه می رود؛  «علمدار» نوشته محمد رضا کوهستانی و با آهنگسازی پوریا خادم با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص و طراحی حرکت علی براتی از سه شنبه اول مهر ماه ساعت ۲۱ با حضور افتخاری داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی فر و پرویز پرستویی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری احتماعی در تالار وحدت اجرا می شود. همراه داشتن ماسک حین ورود به تالار وحدت الزامی است.

*مهلت ارسال اثر به «فصل امید» تمدید شد

مهلت ارسال اثر برای حضور در بخش نمایش‌های صحنه‌ای رویداد «فصل امید»، به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، بنا به درخواست متقاضیان تا ۲۰ مهرماه تمدید شد.  

بر این اساس، مهلت ارسال اثر برای حضور در بخش نمایش‌های صحنه‌ای این رویداد، به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، تا ۲۰ مهرماه تمدید شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش ویژه «فصل امید» در تارنمای «ایران‌تئاتر» نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. چنان‌چه پیش‌تر اعلام شد مهلت ارسال آثار در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز تا ۱۲ مهرماه است.

متناسب با تمدید مهلت ارسال آثار، نتایج بررسی آثار متقاضی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

«فصل امید» در دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع کودک و نوجوان برگزار می‌شود و اداره‌کل هنرهای نمایشی با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، این برنامه ویژه را به‌جهت تبعات شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به شکل مرسوم در سال جاری و با هدف حمایت از آثار ویژه مخاطبین خردسال، تدارک دیده است.

فراخوان ‌برنامه ویژه «فصل امید»    پیوست خبر شده است.

*نمایشنامه « تلفن همراه مرد مرده » نوشته سارا رول منتشر شد

نمایشنامه « تلفن همراه مرد مرده » به نویسندگی سارا رول و ترجمه سمیه صادقی در انتشارات پیام چارسو منتشر شد . سارا رول، متولد 24 ژانویه 1974، نمایشنامه نویس، استاد و مقاله نویس آمریکایی ست.از مشهورترین نمایشنامه های او یوریدیس (2003)، خانه تمیز (2004) و در اتاق بعدی (2009) است. رول در اواسط کار حرفه ای اش موفق به دریافت جایزه ی انجمن علمی مَک آرتور و بنیاد بین المللی تئاتر لورا پِلس، با عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس آمریکایی شد. دو تا از نمایشنامه های او موفق به رسیدن به مرحله نهایی جایزه ی تئاتر پولیتزر شده و جایزه بهترین نمایشنامه نویس را از جشنواره تونی دریافت کرد. در سال 2020 او نمایشنامه ی خود یوریدیس را برای اپرایی با همین نام با اجرای مَتیو آکوین، تغییر داده و تنظیم کرد.

در سال 2015، یک مجموعه مقاله با نام 100 مقاله ای که زمانی برای نوشتنش نداشتم را منتشر کرد. جدیدترین نمایشنامه ی او با نام پیتر پَن در هفتادمین سالگرد تولدش در سال 2016، در سالن تئاتر بازیگران و در جشنواره ی نمایشهای مدرن لوئیزویل به اجرا درآمد. نمایشنامه او، تلفن همراه مرد مرده (2007)، در سال 2008 توسط انجمن نمایشنامه نویسان هوریزون، با هنرمندی مِری لوئیز پارکِر، در برادوی به روی صحنه رفت.

سمیه صادقی متولد 21 تیر 1360، کار ترجمه را به شکل رسمی با شماره دو فصلنامه ی تئاتر چارسو (تابستان 92) به سردبیری پژند سلیمانی آغاز کرد. تمرکز این مترجم بر روی ترجمه ی ادبیات داستانی و نمایشی ست و از جمله کارهای او میتوان از شبح ویرانیها (نشر ورا)، کرم شبتاب (نشر ورا) و نمایشنامه ی خاندان لیندن (نشر حکمت کلمه) نام برد. تلفن همراه مرد مرده نوشته ی سارا رول، اولین کار این مترجم با نشر چارسو ست. او در حال حاضر در حال همکاری به عنوان مترجم با فصلنامه ی تیاتر چارسو، نشر ورا، نشر حکمت کلمه بوده و همچنین به عنوان مشاور ترجمه آثار ادبی، نمایشی و سنمایی در انتشارات حکمت کلمه مشغول به کار است. برای تهیه کتاب می‌توانید از صفحه‌ی پیام چارسو و یا از کتابفروشی‌های سراسر کشور  اقدام کنید.

*شماره‌‌ ۲۵۲ «ماهنامه‌‌ نمایش» منتشر شد

شماره‌‌ ۲۵۲ «ماهنامه‌‌ نمایش»، با نگاه‌ ویژه به «تئاتر مقاومت» منتشر شد. نگاه ویژه‌‌ شماره ۲۵۲ «ماهنامه‌‌ نمایش» به «تئاتر مقاومت» است و در این خصوص مطالبی چون «ارزیابی نمایشنامه‌های دفاع مقدس از منظر کاراکتر نمایشی» نوشته‌ نصرالله قادری، «تئاتر جنگ و رویکرد تبلیغی» نوشته‌ عبدالرضا فریدزاده، «جنگ و گوهر نمایش» نوشته‌ غلامحسین دریانورد، «تئاتر دفاع مقدس؛ نوشته‌ها و پژوهش‌ها» نوشته‌ مهدی نصیری، «تئاتر از دل ویرانه‌ها: نمایش‌های پساجنگِ ورشو» نوشته مارسلینا اُبارسکا با ترجمه‌ پگاه صمدزاده، «جنگ روی صحنه ۱۹۱۴_ ۱۹۱۸» (بررسی  تئاتر سرگرمی در جنگ جهانی اول) نوشته‌ اوا کریوانک با ترجمه‌ نسیبه جمشیدی‌شاهرودی، «تئاتر در خط‌مقدم جنگ‌های فرهنگی لهستان» نوشته‌ الکس مارشال با ترجمه‌ حکیمه مسعودی به همراه گزارشی پیرامون «سمپوزیوم سه روزه‌ تئاتر جنگ در «تئاتر ابی» شهر دوبلین» نوشته‌ آندره برسلین و اورلا لانه با ترجمه‌ آی‌سان نوروزی و گفت‌و‌گو با مهدی چمران با عنوان «باید به سمت هنر برویم» و گفت‌وگو با کوروش زارعی با عنوان «به هنرمندان اعتماد کنید» منتشر شده است.

همچنین مخاطبان می‌توانند مقاله «چکیده گفتاری پیرامون هجو» نوشته داود دانشور، «تئاتر سنتی هند، نوشته‌ها و گرامرهای حرکت» نوشته‌ آبتین جاوید و نقد و تحلیل نمایشنامه «نژاد» نوشته‌ منصور خلج را نیز در این شماره بخوانند.

سرمقاله‌ این شماره با نام «کهن الگو و مفهوم معنای مقاومت» به قلم نصرالله قادری نوشته شده است. شماره‌ ‌۲۵۲ «ماهنامه‌‌ نمایش» ویژه‌ شهریور ۱۳۹۹ با سردبیری نصرالله قادری در ۱۰۴ صفحه و با بهای ۱۵‌ هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

*کمی از من را ببینید به مهرگان رسید

«کمی از من را ببینید« عنوان نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی امیر عبادی که از ۳۰ شهریور تا ۱۶ مهر ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان میزبان علاقه مندان است.  در یادداشت کارگردان آمده است: در جوامع امروز بشری ثروت، فقر، خشونت، جنگ، محبت ، دوستی، قدرت و ... وجود دارد و هر کس به دنبال نیازهایش می‌گردد. حالا نیاز می‌تواند مالی باشد یا روحی و یا عاطفی و یا قدرت و یا هر چیزی که می تواند وجود داشته باشد. انسان خودش راه زندگی خود را  انتخاب می کند ولی شرایط نیز تصمیم گیرنده این زندگی است تا پایان که تنها راه پایانی مرگ است. از این شروع تا پایان تاثیراتی است بنام غریزه، خانواده، فرهنگ و جامعه که نقش اصلی را دارد ولی اجبار در اولویت است، اجبار نفس کشیدن.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: بازیگران: مهسا بان، فرزاد سهرابی، مهناز رضایی، سمن قناد، تقی علی آبادی، امیر عبادی، دستیار کارگردان: پیمان صفر زاده، مدیر صحنه: امید درویش زاده، نور و صدا: داریوش ادهمی، عکاس: مونا شکری، مشاور رسانه ای: محمد حسین عبداللهی.

در خلاصه این نمایش آمده است: داستان موازی دو خانواده که هر کدامشان بخاطر کارهایی که می کنند دچار آسیب های اجتماعی هستند و به صورت اتفاقی با یکدیگر برخورد و دچار تغییرات اساسی می شوند.

انتهای پیام/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول