اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرتاج‌الدینی: نظارت بر بازار باید قاطعانه و مانند شرایط جنگی دوران دفاع مقدس باشد

نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت مدیریت بازار را رها کرده ولی می‌توانیم با بکارگیری سامانه‌های انبارداری و اتوماسیون، توزیع را رصد کنیم گفت: باید قوه مجریه مانند دوران 8 سال دفاع مقدس در میادین مختلف حاضر باشد.

میرتاج‌الدینی: نظارت بر بازار باید قاطعانه و مانند شرایط جنگی دوران دفاع مقدس باشد

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره رها شدن بازار از سوی دولت و عدم نظارت بر قیمت اجناس اظهار داشت: متاسفانه دولت بازار را رها کرده و نظارتی بر آن ندارد. 

وی با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها به دلیل نوسانات ارزی است، گفت:‌ متاسفانه قیمت‌ها خیلی سریع تغییر می‌کند اما دولت باید بازار را مدیریت کرده و اجازه ندهد افراد سودجو در حق مردم اجحاف کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حساس فعلی که در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم نظارت بر بازار امری لازم وحتمی بوده و باید قاطعانه دولت اقدام کند.

 میرتاج‌الدینی گفت:‌یکی از کارهای کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس مدیریت بر بازار بود که اجازه نمی‌داد محتکران و افراد سودجو از شرایط جنگی کشور به ضرر مردم سوء استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی بازار مدیریت همه جانبه وقوی از سوی قوه مجریه را لازم دارد و این در حالی است که اقدامات نظارتی دولت نسبت به دهه 60 بسیار بالا رفته و بخشی از انبارها به صورت شفاف و آنلاین در اختیار سامانه‌های دولت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:‌ عملکرد اتوماسیونی در شرایط فعلی می‌تواند چند قیمتی در بازار را از بین ببرد ضمن اینکه توزیع عادلانه اجناس و کالاها در انبارها و میادین از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: دولت باید در مقابل تغییر قیمت‌ها، قدرت خرید مردم را حفظ کند ونمی‌توانیم بپذیریم در مقابل افزایش روزانه قیمت اجناس و کالاها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و دولت فقط نظاره‌گر باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس بنا دارند با طرح‌های مختلف و اجرایی، قدرت خرید مردم را افزایش دهند و یا اینکه کالاهای اساسی مردم را با استفاده از روش‌های الکترونیکی یا خرید اعتباری تامین کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس درباره افزایش قیمت خودرو و نقش دولت در این باره گفت: به نظر می‌رسد دولت در موضوع خودرو قدرت مدیریت خود را از دست داده و نمی‌تواند خودروسازان را مدیریت کند؛ برای مردم قابل قبول نیست هر روز قیمت خودرو به صورت نجومی بالا برود و مشکلات مردم در این حوزه افزوده شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول