اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هشدار رییس دانشگاه به مردم فارس؛ افزایش خطر ابتلا به کروناویروس در فصل سرما را جدی بگیریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به جدی‌تر شدن خطر کروناویروس در آستانه آغاز فصل سرما هشدار داد و گفت: از مردم استان فارس می‌خواهیم همچنان از شرکت در هرگونه مراسم و مکان‌های پر‌جمعیت خودداری کنند و توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید.

هشدار رییس دانشگاه به مردم فارس؛ افزایش خطر ابتلا به کروناویروس در فصل سرما را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در یکصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بررسی مصوبه‌های پیشین این ستاد، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار ابتلا در استان‌های همجوار، مراجعه به مراکز درمانی فارس نیز افزایش یافته است و همین امر لزوم توجه جدی‌تر به رعایت بهداشت را ضروری می‌سازد.

وی با قدردانی از تلاش کادر درمان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که در شرایط دشواری به خدمت‌رسانی می پردازند، افزود: با وجود گذشت چند ماه از بحران کروناویروس، اما برای حفظ سلامت خود و عزیزانمان لازم است اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات را رعایت کنیم.

لطفی ضمن بررسی روند نمونه‌گیری آزمایش‌های کروناویروس طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

  معاون درمان دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که در مورد آمار افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مرجع شیراز و شهرستان‌های استان، گزارشی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز اقدامات حوزه خود را در راستای مدیریت با کروناویروس اعلام کردند و پیرامون بهبود خدمات، تبادل نظر شد.

ارایه گزارش بازدید از بیمارستان های مرودشت، کازرون و لامرد، یررسی نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان های یاد شده در راستای افزایش خدمت‌رسانی به مراجعان در بحران کرونا و بررسی وضعیت ابتلای کادر درمانی در بیمارستان ها، دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود که با ارائه گزارشی از سوی دکتر «علیرضا صحراگرد» رییس اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه انجام شد.

یکصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و نهم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول