اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

لزوم نزدیکی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای ارتقای کیفیت و سرعت عمل

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: حضور پارک‌های علم و فناوری در جوار دانشگاه‌ها موجب ارتقای کیفیت فعالیت ها و سرعت عمل در انجام امور علمی و فناوری خواهد شد.

لزوم نزدیکی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای ارتقای کیفیت و سرعت عمل

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم‌، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های واگذاری اراضی دانشگاه‌های قم، بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و ایلام به پارک‌های علم و فناوری این سه استان‌ تاکید کرد: حضور پارک‌های علم و فناوری در جوار دانشگاه‌ها موجب ارتقای کیفیت فعالیت ها و سرعت عمل در انجام امور علمی و فناوری خواهد شد.

در این آیین که صبح امروز (شنبه) به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، غلامی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به عملکرد مفید پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر اظهار داشت: در ۸ سال اخیر با توجه به رویکرد جدید کشور در توجه به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌ها و استفاده از این فناوری‌ها در این مراکز در جهت تولید و اشتغال و ایجاد درآمد، روزبه‌روز بیشتر شده و نمود و اثرگذاری این مراکز هم بارزتر شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه یکی از وجوه توسعه آموزش عالی در بخش علم و فناوری، ارائه روش‌هایی برای توسعه فناوری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی است، گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بستر مناسبی برای انجام این امر هستند و هر تلاشی در این مراکز علمی در راستای تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به فعالیت مناسب پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها گفت: حرکت جوانان و نوآوران و کارآفرینان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را می‌توان به یک حرکت جهادی تشبیه کرد که برای ناامیدی بدخواهان کشور و امیدواری مردم برای ساخت آینده کشور به دست مردم و جوانان کشور انجام می‌شود.

غلامی تصریح کرد: ایده شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری مبتنی بر حضور اساتید و دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده که در کشورهای دیگر هم همین‌گونه است که این امر موجب پیشبرد امور و نتیجه‌گیری بهتر در عملکرد پارک‌ها می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه حاصل واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه‌ها به پارک‌ها، به نفع پارک‌ها بوده و نتیجه آن سوددهی بیشتر و بهتر به مردم و همچنین محقق شدن اهداف پارک‌هاست، گفت: دوری پارک‌های علم و فناوری از دانشگاه، رفت‌ و آمد بین این دو مرکز علمی را بسیار محدود می‌کند، در حالی که اگر پارک در داخل دانشگاه باشد رفت و آمد اساتید به آنجا خیلی بیشتر انجام می‌شود و حتی دانشجویان هم می‌توانند با سهولت به پارک‌ها رفته و با بخش‌های مختلف آن آشنا شوند و تاثیرگذاری این رفت و آمدها برای دانشجویان در جهت کسب تجربه و انتخاب شغل آینده‌شان بسیار مهم است.

غلامی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌ها اراضی خوبی در اختیار دارند و به همه آن هم نیازی ندارند، ولی در مواقع این‌چنینی به کارشان می‌آید و مجموعه‌ای که شکل می‌گیرد باید با نگاه به دانشگاه‌های نسل چهارم ادامه فعالیت دهد که در این صورت همکاری مجموعه دانشگاه و پارک کاملاً موثر خواهد بود.

وزیر علوم در پایان از رؤسای دانشگاه‌های قم، بین‌المللی امام خمینی(ره) و ایلام به دلیل واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه‌ها به پارک‌های علم و فناوری استان‌های ذیربط تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این جلسه، توافق‌نامه‌های واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی دانشگاه قم به پارک علم و فناوری قم، واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به پارک علم و فناوری قزوین و واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام به امضا رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول