اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور/ محصولات کشاورزی دپو شده جمع آوری شود

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز بارندگی گاهی با تندباد لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط بین 5 تا 7 درجه در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود.

باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور/ محصولات کشاورزی دپو شده جمع آوری شود

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از ظهر امروز ۲۹ شهریور با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز خواهیم داشت.

وی افزود: اواخر وقت امروز بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط حدود 5 تا 7 درجه سلسیوس در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود که اثر آن آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها است،  توصیه می شود احتیاط در تردد جاده ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده در دستور کار باشد.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۳۱ شهریور دمای هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سواحل خزر ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه ۳۱ شهریور در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دمای هوا ۵ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

نقشینه اضافه کرد: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید خواهیم داشت و همچنین شمال خلیج فارس مواج است و از دوشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور و گذشته باد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۳۰ شهریور بارش ها در غرب گیلان و برخی مناطق مازندران شدت می گیرد همچنین خراسان شمالی و شمال آذربایجان شرقی را در بر خواهد گرفت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه بارندگی‌ها در مناطق مذکور تداوم دارد، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ابرناکی کاهش یافته و فقط در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

نقشینه گفت: روز پنجشنبه سوم شهریور به همراه گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و سواحل خزر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول