اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون آموزش مجلس در پی تفحص جدید از صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از پیشنهاد این کمیسیون مبنی بر تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل احتمال خطا در این صندوق خبر داد و گفت: مقرر شده تا اساسنامه صندوق جهت استفاده فرهنگیان بازنشسته اصلاح شود.

کمیسیون آموزش مجلس در پی تفحص جدید از صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت‌‌‌الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت نظارت این کمیسیون بر صندوق ذخیره فرهگیان اظهار داشت: پیش از این شاهد تخلف 12 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم اما اخیرا موارد مشکوکی از احتمال بروز تخلفات جدید به  دست کمیسیون ‌آموزش مجلس رسیده و گزارشاتی از سوی دستگاه‌های نظارتی در این باره به ما ارجاع شده است که در آن اعلام شده که یک سری موارد در تحقیق و تفحص در این صندوق بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: در حال بررسی هستیم که به این نتیجه برسیم آیا کمیسیون آموزش مجلس می‌تواند مجددا درخواست تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را بدهد و یا اخیرا موارد جدیدی را احصا کند؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ‌فرهنگیان کشور نباید از ادامه کار و فعالیت صندوق فرهنگیان نگرانی داشته باشند، چرا که نمایندگان مجلس و به ویژه آموزش در حال اعمال وظایف نظارتی خود نسبت به این موضوع هستند.

فلاحی تصریح کرد: وقتی برای بررسی اسناد جدید تخلفات احتمالی در صندوق ذخیره فرهنگیان مدیران این صندوق را به کمیسیون آموزش دعوت کردیم آنها پیشنهاد این کمیسیون مبنی بر اصلاح اساسنامه را پذیرفتند که در صورت اجرایی شدن این اقدام فرهنگیان در دوره بازنشستگی هم می‌توانند مانند دوران اشتغال از امکانات این صندوق استفاده کنند. همچنین مقرر شد درخواست تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بررسی شود.

وی درباره تخلفات احتمالی در این صندوق گفت: ‌در ابتدا باید مشخص شود که تکلیف اموال به تاراج رفته صندوق ذخیره فرهنگیان چه شده و چه کسانی در این قضیه دخالت داشتند. ضمن اینکه وضعیت مجرمین هم در حال حاضر چگونه است.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: به دلیل احتمال اینکه خطای مجددی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است تقاضای تحقیق و تفحص جدید را از این صندوق را مطرح کردیم و بنا داریم با این کار ضمن جلوگیری از بروز تخلفات جدید در این صندوق، ساختار آن را هم اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول