اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ور‌ود سالانه 579 هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی‌ها

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: خودروهای سواری سالانه 579 هزار تُن آلودگی وارد ریه تهرانی‌ها می‌کنند.

ور‌ود سالانه 579 هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی‌ها

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده در آستانه روز جهانی حمل و نقل پاک اظهار داشت: تعداد کل خودروهای سواری تهران، حدود ۳ میلیون و 435 هزار دستگاه برآورد می‌شود که از این تعداد بیش از 100 هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده‌ و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی نیز تولید می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه میزان انتشار خودروهای سواری تهران سالانه مجموعا 579 هزار تن است، اظهار کرد: خودروهای سواری هر روز یک هزار و 586 تن آلاینده‌های بیماری‌زا، وارد ریه شهروندان تهرانی می‌کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه 82 درصد اکسیدهای گوگرد و 23 درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می‌کنند، تصریح کرد: سهم این خودروها در تولید منواکسیدکربن 46 درصد، اکسیدهای نیتروژن 45 درصد و ترکیبات آلی فرار 43 درصد است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر آغاز فصل پاییز و نزدیک شدن به زمان بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) که افزایش آلودگی هوای پایتخت را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بدون تردید، عدم اجرای طرح ترافیک و عدم کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری، میزان تراکم آلاینده‌ها در هوای تهران و آثار و عوارض ناشی از آن را دوچندان می‌کند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ذرات معلق می‌توانند ویروس کرونا را با خود حمل کرده و به افزایش امکان سرایت بیماری به دیگران کمک کنند. لذا کاهش این ذرات اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول