اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احکام لازم برای اصلاح ساختار در بودجه ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم این کمیسیون برای ارسال احکام و رویکردهای لازم برای اصلاح ساختار در بودجه سال ۱۴۰۰ طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

احکام لازم برای اصلاح ساختار در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه نظرهای مختلفی درباره اصلاح ساختار بودجه در مجلس وجود دارد، اظهار داشت: کمیته اصلاح ساختار بودجه از حدود دو ماه پیش کار بررسی اصلاحات احکام بودجه را آغاز و تاکنون چندین بار گزارش خود را در صحن این کمیسیون قرائت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌ها دو نظر اصلی درباره روند اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شکل گرفت، افزود: ابتدا ارائه یک طرح دو فوریتی در صحن درباره اصلاح ساختار بودجه تا قبل از ارسال لایحه بودجه سال 1400 توسط دولت به مجلس تا دولت بتواند، بودجه سال آینده را براساس آن تدوین کند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: این موضوع به دلیل کمبود زمان و اینکه به تدوین بودجه سال 1400 در دولت نمی‌رسد و دیگر آنکه این تغییرات به نوعی اصلاح احکام بودجه محسوب می‌شود از دستور کار خارج شد.

*ابلاغ رویکردها به سازمان برنامه و بودجه؛ گام اول برای اصلاح ساختار بودجه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس براین اساس تصمیم گرفت تا تمام رویکردها و احکام قابل اصلاحی را که در صورت اعمال آنها توسط دولت عملا بخشی از ساختار بودجه اصلاح می‌شود را در کمیسیون نهایی کرده و همراه با یک نامه و با اطلاع هیات رئیسه مجلس به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در این راستا دولت در اولین گام برای اصلاح ساختار بودجه می‌تواند این مسائل را در تدوین بودجه سال 1400 لحاظ کند، اذعان داشت: اگر دولت زودتر از ارسال این احکام به سازمان برنامه و بودجه، لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کرد، می‌توانیم میزان لحاظ این احکام را در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: گام اول در جهت اصلاح ساختار بودجه ابلاغ رویکردها و احکام به سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول