اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خاطرات 32 بانوی رزمنده رامسری کتاب می‌شود

فرمانده سپاه رامسر با تاکید بر اینکه درس‌های دفاع مقدس برای همیشه ماندگار است، گفت: سعی در جمع‌آوری آثار رزمندگان و شهدا و ساخت مستند اعم از کتاب و کلیپ و... را داریم که در شهرستان ۳۲ رزمنده بانو نیز داریم که مستند‌سازی و تدوین کتاب نیمه‌پنهان و ۳۲ بانوان رزمنده در دستور کار است.

خاطرات 32 بانوی رزمنده رامسری کتاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر، محمد‌رضا خمسیه  عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه تاریخ هر کشوری نقاط عطفی وجود دارد که سال‌ها درس‌های بزرگ برای همه اقشار داشته و صرفا محدود به ۸ سال جنگ تحمیلی نبوده است، افزود: همچون روز عاشورا درس‌های دفاع مقدس در واقع ادامه‌دار است و سال‌های سال انقلاب ما به واسطه جنگ به جهانیان صادر شد.

وی اولین درس دفاع مقدس را  ایستادگی دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس گواه بر این است که همیشه در برابر بیگانگان ایستادند و با شرایط سخت درس‌های بزرگ از زمان قبل از انقلاب و همچنین بعد از آن در سرزمین‌های متعدد ایستادگی کردند که هر ملتی مقاومت کرد پیروز شد که در واقع مقاومت اقتصادی به معنی مقاومت در برابر مشکلاتی است که دشمن ایجاد کرده است.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت رامسر تصریح کرد: دومین درس دفاع مقدس شعار ما می‌توانیم است که به معنی توانستن با اعتماد به نفس و توکل بر خدا که رزمندگان نیز در آن زمان با دستان خالی و تنها با ایمان به خدا توانستند پیروز شوند.

وی که تبدیل تهدید به فرصت  را سومین درس دفاع مقدس دانست که با تدبیر و مدیریت به فرصت تبدیل می‌شود، خاطر‌نشان کرد: جبهه و جنگ ما دانشگاه و گنجینه بزرگی بود که برخی از افراد آن شهید شده و برخی در کشور وجود دارند.

خمسیه ادامه داد: چهارمین درس نیز دشمن‌شناسی و عدم تردید در برابر دشمن است که به گفته حضرت علی دشمن را کوچک نشمارید و نباید لرزشی در برابر آن داشت.

وی با اشاره به اینکه شناخت فتنه‌گران داخلی و نفوذ آنها از دیگر درس‌های دفاع مقدس است که باید از برخی افراد دوری کرد و آنها را شناخت که هر لحظه دشمن به روش‌های مختلف و از طریق نفوذ داخلی نیز سعی در ایجاد اختلال امنیتی دارد، گفت: اعتماد به جوانان که در سن کم جز فرماندهان موفق نمود یافته  که روحیه جوانی، نشاط و همراه با دانش بوند که موفقیت‌های بزرگ به دست آوردند و این مهم را امروزه نیز باید به کار برد.

فرمانده بسیج ناحیه رامسر با تاکید بر اینکه در دهه پنجاه انقلاب با این اعتقاد که راه ما حق است باید این درس‌ها را منتقل کنیم  و تلاش کنیم که با اعتقاد راه را بشناسند و با ایمان و استقامت پیش روند که موفقیت شامل حال ما شود.

وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی هفته دفاع مقدس در این شهرستان را در ۱۰۰ سرفصل و ۴۴۰ برنامه است که از طریق پایگاه‌ها، افراد، کانون‌ها و... بیان و انتخاب شدند.

خمیسه گفت: سعی در جمع‌آوری آثار رزمندگان و شهدا و ساخت مستند اعم از کتاب و کلیپ و... را داریم که در شهرستان ۳۲ رزمنده بانو نیز داریم که مستند‌سازی و تدوین کتاب نیمه‌پنهان و ۳۲ بانوان رزمنده در دستور کار است.

فرمانده بسیج ناحیه رامسر فضاسازی در شهر و روستا، برگزاری همایش اقتدار در مصلی شهرستان رامسر با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری نمایشگاه عکس سیار، نواخته شدن زنگ غیرت و مقاومت در مدارس، پاسداشت دانش‌آموزان و سربازان شهید، اعزام گروه‌های جهادی، فراخوان عکس و فیلم، برگزاری مسابقات قرآنی را از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های این ایام دانست.

وی که فعالیت و تولید محتوا در فضاهای مجازی را مهم دانست، اظهار کرد: استفاده از محتوا‌های دفاع مقدس در فضاهای مجازی،  تجلیل از مدافعان سلامت، همایش یاد یاران، افتتاح چند پروژه بسیج( مجموعه دیوان بسیج، مجموعه ورزشی) و... از برنامه‌های دیگر هستند. 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول