اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مشکل ورود ماشین‌های سنگین به ساوه برای همیشه حل می‌شود

فرماندار ساوه گفت: با افتتاح کنارگذر شهر ساوه که هم اکنون 3 کیلومتر از آسفالت آن در حال انجام است و در صورت بوجود نیامدن مشکل خاص در سال جاری افتتاح خواهد شد، مشکل ورود ماشین‌های سنگین به ساوه برای همیشه حل خواهد شد.

مشکل ورود ماشین‌های سنگین به ساوه برای همیشه حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاری زمانی با اهمیت می‌شود که صدای مردم و حرف‌های افکار عمومی به درستی منتقل شود و  خبرنگاران با مطالبه‌گری از دستگاه مسئول به دنبال احقاق حق مردم بروند. 

وی افزود: با مطالبه‌گری و بیان نقاط ضعف است که مسوولان متوجه کمی و کاستی‌ها می‌شوند و بر پوشاندن نقاط ضعف خود تلاش می‌کنند.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه نیازمندی و انتظارات همواره در سطح یک جامعه وجود خواهد داشت اضافه کرد: برای حل نیازمندی‌های مردم نباید از هیچ کوششی دریغ کرد ضمن اینکه توسعه یک شبه رخ نخواهد داد و آبادانی در یک منطقه به مرور و با تلاش روز افزون امکان‌پذیر خواهد شد. 

میرزایی در ادامه به بیان بخشی از عملکرد دولت در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان توجه‌ها بیشتر به بخش درمان رفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان مجوز و اعتبار ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی جدید صادر شد تا کمکی به زیرساخت‌های بهداشتی شهرستان ساوه باشد.

وی گفت: با ساخت این بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی که با امکانات مدرن و بروزی نیز تجهیز خواهد شد ظرفیت بهداشت و درمان ما ارتقا خواهد یافت و در کنار سایر بیمارستان‌ها امکان خدمت رسانی بیشتر در این حوزه به مردم فراهم می‌شود.

میرزایی به پیگیری‌ها برای اعطای دو قطعه زمین برای ساخت مدارس خیر ساز نیز اشاره کرد و افزود: بیشتری مدارس خیرساز استان در ساوه ساخته و افتتاح می‌شود و این یک افتخار برای شهرستان است که خیرانی نیک اندیش دارد، همچنین در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی و آماده سازی مجدد اردوگاه دانش آموزی در روستای جوشقان که سال‌هاست متروکه شده است هستیم تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی در ادامه به افزایش قیمت در حوزه مسکن و اماکن تجاری در ساوه اشاره‌ای داشت و گفت: با کسب مجوز احداث شهرک صنوف مزاحم در ساوه بعد از چندین سال در زمینی به مساحت حدودا ۵۰ هکتار، چند هزار مغازه به این منطقه منتقل خواهند شد که همین امر باعث کاهش محسوس قیمت اجاره و خرید و فروش ملک‌های تجاری و مسکونی در ساوه خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه همچنین  بر کم بودن سرانه فضای مطالعه در این شهرستان تاکید داشت و بر لزوم ایجاد یک کتابخانه مرکزی جهت بهره مندی اقشار مختلف  تاکید کرد. 

وی بیان کرد: با افتتاح کنارگذر شهر ساوه که هم اکنون ۳ کیلومتر از آسفالت آن در حال انجام است و در صورت بوجود نیامدن مشکل خاص در سالجاری افتتاح خواهد شد مشکل ورود ماشین‌های سنگین به ساوه برای همیشه حل خواهد شد که این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی و از بین رفتن زیرساخت‌های شهری خواهد کرد.

میرزایی افزود: پارک وسایل نقلیه سنگین در خیابان‌های شهر یکی از معضلات دیگر است که در حال حاضر با فراهم ساختن پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودروی کشنده که بزودی تا ۴۰۰ خودرو قابل ارتقا خواهد بود تلاش می‌شود با تجهیز آن و فراهم ساختن کلیه زیرساخت‌ها جلوی پارک کردن خودروهای سنگین در شهر گرفته شود.

وی جابجایی ایستگاه هواشناسی ساوه را یکی از موضوعات مهم برای ساوه دانست و گفت: خوشبختانه مجوز جابجایی ایستگاه هواشناسی ساوه اخذ شده که با این جابجایی احتمالا امکان استفاده از تعرفه برق گرمسیری برای شهروندان ساوجی فراهم خواهد شد. 

میرزایی آب را یکی دیگر از مشکلات اسامی مردم ساوه عنوان کرد و ادامه داد: همچنان پیگیر انتقال آب از سد کوچری به ساوه هستیم تا بعد از سال‌ها مردم ساوه از آب لوله‌کشی شیرین استفاده کنند، ضمن اینکه امسال با مدیریت آب در سد ساوه هیچگونه مشکل کم آبی نداشتیم.

فرماندار ساوه در پاسخ به گلایه خبرنگاران در خصوص جلسات شورای شهر نیز گفت: طبق قانون مصوبات شورای شهر باید به اطلاع عموم برسد و مردم بدانند که چه تصمیماتی برای شهرشان گرفته می‌شود لذا شایسته است شورای شهر جایگاهی را در شورا به خبرنگاران اختصاص دهد چراکه این امر به نفع شهرداری و شورای شهر نیز خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول