اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مشکلات واحدهای کوچک تولیدی در خریداری مواد اولیه در بورس

جانشین دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی گفت: از هفته آتی امکان ثبت شرکت های سهامی خاص نیز از طریق پنجره واحد عملیاتی خواهد شد.

مشکلات واحدهای کوچک تولیدی در خریداری مواد اولیه در بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی امروز در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، برگزاری مراسم روز ملی صادرات در استان توسط اتاق بازرگانی تبریز را جزء ابلاغیه های دولت خواند در مورد نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و استانی اظهار داشت: طبق ابلاغیه دولت انتخاب صادرکنندگان  نمونه استانی به اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و انتخاب صادرکنندگان ملی به اتاق بازرگانی ایران محول شده است.

جانشین دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی توسط اتاق تبریز یادآور شد: به منظور انتخاب صادر کنندگان نمونه دبیر خانه ای  در این خصوص در اتاق تبریز راه اندازی و منتخبیان از طریق سایت اتاق به اطلاع عمومی مردم و فعالان اقتصادی در استان خواهد رسید.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت راه اندازی پنجره واحد در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود یادآورد شد: از هفته آتی امکان ثبت شرکت های سهامی خاص نیز از طریق پنجره واحد عملیاتی خواهد شد.

سیدباقر شریف زاده رئیس انجمن مدیران صنایع استان در خصوص اولین دستور جلسه شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در مورد بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با اشاره به اهمیت بورس در ثبات، پایداری و ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور گفت: با توجه به این نکته که اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در استان جزء واحدهای کوچک و متوسط محسوب می شوند امکان ثبت سفارش ۱۰۰ تن کالا (مواد اولیه) توسط این واحدهای تولیدی در بورس کالا مقدور نیست، وی پرداخت کل مبلغ کالای خریداری شده از بورس در زمان ثبت سفارش و تحویل آن کالا بعد از سه ماه را از دیگر مشکلات واحدهای استانی خواند.

وی اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان ثبت سفارش ( سه ماه قبل از تحویل کالا) را از دیگر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خواند و به راهکارهای همچون عرضه کالا در بورس به مقدار مورد نیاز واحدهای تولیدی، پیش پرداخت در زمان ثبت سفارش به صورت منطقی و تسویه حساب در زمان تحویل کالا را در راستای حمایت از فعالان صنعتی استان مهم ارزیابی کرد، و از مسئولان امر در استان خواست تا تدبیری اندیشه شود که نحوه اخذ مالیات برارزش افزوده کالاهای خریداری شده از بورس، در زمان صدور فاکتور نهایی کالا توسط واحد تولیدی پرداخت شود.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول