اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سپاه برای کمک به مشکلات مسکن مهر پرند اعلام آمادگی کرده است/ ساخت یک مسجد در فاز چهار توسط بسیج سازندگی

فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند با بیان اینکه ساخت یک مسجد در فاز چهار کارهای اولیه‌اش در حال انجام است، گفت: همچنین به شرکت عمران پرند پیشنهاد کرده‌ایم که هر جا در فازهای مسکن مهر نیاز به کمک داشته باشند در عرصه‌های عمرانی و سایر موارد سپاه و گروه‌های جهادی در کنارشان خواهند بود.

سپاه برای کمک به مشکلات مسکن مهر پرند اعلام آمادگی کرده است/  ساخت یک مسجد در فاز چهار توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس پرند، سرهنگ افشین‌سهیلی ارشدی فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند شامگاه شنبه در نشست خبری سپاه پاسداران شهر پرند به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان گزارش عملکرد و برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام در سطح شهر که برای اولین بار به صورت مستقل در پرند تدارک دیده شده است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بزرگداشت و نشانگر روحیه عاشورایی، ایثارگرانه و دفاع مقدس مردم بوده که مکتب و منطق ما یعنی امام حسین(ع) الگو گرفته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما هر چه تا الان دارد و هر چه در آینده خواهد داشت به برکت همان ایام باشکوه هشت سال دفاع مقدس است که انشاءاالله بتوانیم قدردان شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران باشیم و بزرگداشت دفاع مقدس نباید فقط به این هفته بسنده شود بلکه باید در طول سال ادامه داشته باشد.

فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند با اشاره به ویژگی‌های دفاع مقدس افزود: دفاعی و تحمیلی بود آن، معنویت‌های جاری در جبهه‌ها، استقامت رزمندگان و فرماندهان در میدان‌های دفاع مقدس، شجاعت و رشادت‌های رزمندگان، بزرگواری و مروت در حال قدرت، بی‌اعتنایی رزمندگان به دنیا  و  شهادت طلبی رزمندگان ازجمله موارد مهمی است که می‌توان بیان کرد.

سرهنگ ارشدی با اعلام برنامه‌های شاخص این سپاه در شهر پرند خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دفاع مقدس که در تمام پایگاه‌های بسیج در تمام مساجد برگزار خواهد شد و کاروان مقاومت که حرکت نمادین دفاع مقدس بوده در مدارس، مساجد و محله‌ها اجرا می‌شود.

وی به برگزاری محفل شعر مقاومت و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا اشاره کرد و یادآور شد: «آبروی محله» از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار منازل شهدا برگزار خواهد شد و از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند شبی با شهدا  و مسابقه کتابخوانی را از دیگر برنامه‌ها نام برد و بیان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس «معبری به آسمان» برای اولین بار در شهر پرند در وسعت حدود دو هکتار در ضلع جنوبی میدان استقلال پرند با ایجاد اِلمان‌ها و صحنه پردازی و نمایش لحظات ناب دفاع مقدس  با اجرایی بسیار جذاب در حال انجام بوده که در مدت هفته دفاع مقدس میزبان اهالی محترم شهر و شهرهای اطراف پرند است که بعد از نماز مغرب و عشاء هر شب به شکل هفت تا ده سانس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت گروهی از این نمایشگاه بازدید به عمل می‌آید و در قسمتی اقتدار نیروهای مسلح توسط سربازان هوافضای سپاه مورد بازدید قرارخواهد گرفت.

ارشدی در ادامه با تشکر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه بازدید برای علاقه‌مندان را رایگان اعلام کرد و گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل جمعیت بلیط هایی توزیع می‌شود که در آن‌ها زمان حضور در نمایشگاه مشخص و برنامه‌ریزی خواهد شد که توسط نهادهای دولتی، مدارس، مساجد و سایر دستگاه‌ها توزیع خواهد شد.

وی ابراز کرد: در نمایش درنظر گرفته شده برای این ایام  حدود چهل بازیگر نقش ایفا می‌کنند که ده نفر از آن‌ها بازیگران حرفه‌ای هستند و با همراهی حدود دویست نفر از بسیجیان به کارگردانی مهدی پریزاد از تهیه کنندگان و کارگردانان تئاتر دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند در ادامه برای استفاده  ساکنان مسکن مهر از این نمایش هم اذعان کرد: طبق هماهنگی با رئیس و نایب رئیس شورای شهر قرار شد که وسیله ایاب ذهاب این عزیزان هم مهیا شود که هر شب از مساجد ده‌گانه مسکن مهر حرکت خواهند کرد.

ارشدی در پاسخ به سوألی در خصوص نقش سپاه در سازندگی  پرند اظهار کرد: اصلی‌ترین مأموریت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرماندهی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا  است و در سپاه پاسداران قرارگاه سازندگی فعالیت‌های بسیار خوبی را در کشور داشته همچنین نیروی هوافضای سپاه که اکنون در بحث تولید قطعات خودرو وارد شده است.

وی اضافه کرد: در سپاه‌های استانی مثل پرند مأموریت‌های فرهنگی، محرومیت زدایی و سازندگی را به عهده داریم  که دوستان کارهای سازندگی را در سطح شهر پرند در قالب گروه‌های جهادی شروع کرده‌اند که به واسطه شیوع کرونا فعلاً بیشتر در بحث کمک‌های معیشتی و مؤمنانه مشغول هستند. 

فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند یادآور شد: ضمن اینکه بسیج سازندگی سپاه اعلام آمادگی کرده‌اند و ساخت یک مسجد را در فاز چهار کارهای اولیه‌اش در حال انجام است همچنین به شرکت عمران پرند پیشنهاد کرده‌ایم که هر جا در فازهای مسکن مهر نیاز به  کمک داشته باشید در عرصه‌های عمرانی و سایر موارد سپاه و گروه‌های جهادی در کنار شما خواهند بود.

در پایان این جلسه محمد عزیزی به عنوان مسؤول بسیج رسانه سپاه پرند معرفی و حکم ایشان توسط سرهنگ افشین‌سهیلی ارشدی فرمانده سپاه حیدر کرار(ع) شهر پرند تحویل وی شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول