اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمجید پامپئو از حمایت کلمبیا از سردسته کودتاچیان در ونزوئلا

وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور کلمبیا ضمن موضع‌گیری علیه دولت مشروع و منتخب ونزوئلا، خواستار فشار کشورهای آمریکایی جنوبی به رئیس‌جمهور این کشور برای استعفا شدند.

تمجید پامپئو از حمایت کلمبیا از سردسته کودتاچیان در ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده در ادامه سیاست فشار به دولت‌های غیرهمسو با واشنگتن، از حمایت کلمبیا از کودتاچیان در ونزوئلا تمجید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو که به بوگوتا، پایتخت کلمبیا سفر کرده، از موضع «ایوان دوکو» رئیس‌جمهور این کشور در مخالفت با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تشکر کرد.

وی در نشست خبری مشترک با دوکو، گفت: «حمایت شما از رئیس‌جمهور موقت "خوان گوایدو" (سردسته کودتاچیان) و تغییر دموکراتیک ونزوئلا به یک دولت مستقل و عاری از نفوذ شرورانه، واقعا ارزشمند است».

وزیر خارجه آمریکا، که کشورش در براندازی دولت مادورو شکست تحقیرکننده‌ای متحمل شده، چند روزی است که در برخی کشورهای آمریکای جنوبی دوره افتاده و سعی در افزایش فشار همسایگان ونزوئلا بر این کشور دارد.

رئیس‌جمهور کلمبیا نیز با تکرار ادعاهای آمریکا علیه مادورو، او را دیکتاتور و پناه‌دهنده به گروه‌های شورشی کلمبیایی خوانده و اظهار داشت: «جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به این وضعیت (دولت ونزوئلا) اقدام کند».

این در حالی است که هفته پیش دولت ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یک جاسوس آمریکایی را با مقادیر زیادی پول نقد و سلاح سنگین در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا دستگیر کرده‌اند.

بعد از آن، یک روزنامه چاپ ونزوئلا در مطلبی با استناد به گزارش اولیه مقامات این کشور، نام و هویت جاسوس آمریکایی بازداشت شده در ونزوئلا را «جان هیث متیو» عضو سابق تفنگداران نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول