اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آبرسانی به 400روستا در 20 استان/ برخورداری 8 میلیون روستایی از آب سالم

وزیر نیرو از آبرسانی به ۴۰۰ روستا در 20 استان خبر داد و گفت: ۲۸۱ هزار نفر در روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

آبرسانی به 400روستا در 20 استان/ برخورداری 8 میلیون روستایی از آب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اردکانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در قالب پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» افتتاح پروژه‌ای سد مخزنی نعمت‌آباد در اسدآباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان؛ سه پروژه تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن و اسدآباد و شروع عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلووات ملایر و خرم‌آباد در مجموع با اعتبار ۵۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی با اشاره به افتتاح سه پست برق ۶۳ کیلوولتی گفت: به طور همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستا در 20 استان با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر را امروز در برنامه داریم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با احتساب طرح‌هایی که در استان افتتاح شدند ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم در بخش آبرسانی هم تا پایان سال طرح‌ها افتتاح شود.

وی بیان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر بدون احتساب این پروژه‌ها ۵۴ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان دارد که مجموع ۴۵ درصد پیشرفت دارند.

اردکانیان با تاکید به اینکه در پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» ۱۰۸ پروژه را از ابتدای امسال بهره‌برداری شده است افزود: در حال حاضر ۹۲ پروژه ساخت و سازی داریم.

وی ادامه داد: در جمع سرمایه‌گذاری به نتیجه رسیده از ۵۰ هزار میلیارد تومان ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نیمه ابتدای امسال افتتاح شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سال جدید آبی را آغاز خواهیم کرد که امیدواریم سال جدید هم مثل دو سال گذشته از حیث بارش پربرکت باشد گفت: امیدواریم اصلاح مصرف نیرو همچنان مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت خوبی را شاهد هستیم به ویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حوزه آبرسانی روستایی از ابتدای سال ۴۴۸ روستا به شبکه آب سالم متصل شدند که در مجموع جمعیت روستایی در دولت تدبیر و امید به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده که امیدواریم تا پایان سال به این تعداد اضافه شود.

اردکانیان در پاسخ به اینکه روستاهای محروم به ویژه در جنوب کشور با مشکل آب مواجه هستند آیا طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؟ بیان کرد: وزارت نیرو به عنوان دستگاه مسوول در جریان این مشکلات بوده و همین که ما از جمعیت
قبل از این دولت که ۹۰۰ هزار نفر بودند الان به ۸ میلیون نفر در طول هشت سال آبرسانی کرده‌ایم حاکی از توجه دولت به این موضوع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مسیر خدمت به مردم و آبرسانی استمرار خواهد داشت تا روزی که بتوانیم بگوییم جمعیت روستایی از ۸۲ درصد به ۱۰۰ درصد آبرسانی رسیده‌ است گفت: میانگین آبرسانی روستایی در جهان ۵۲ درصد است و ما در این زمینه وضعیت خوبی داریم، هرچند کا را نیز متوقف نخواهیم کرد.

وزیر نیرو اظهار کرد: عرصه‌های مختلفی باید فعالیت کنند تا بهره‌برداری صحیح از منابع آب صورت گیرد اما آنچه مهم است توجه به مطالبه اجتماعی و داشتن الگوی کشت مناسب است که باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه برخورداری از الگوی کشت مناسب باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و دستگاه‌ها نیز در این زمینه مکلف شوند افزود: در حال حاضر در بخش کشاورزی کارهای زیادی شروع شده و برای هر استان درصدد تصویب طرح‌های سازگار با آن هستیم.

انتهای پیام/ 89026/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول