اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشارکت ۶۵ میلیارد ریالی سمنانی‌ها در طرح مودت بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۵ میلیارد ریال تحت عناوین مختلف در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه مساعدت کرده‌اند.

مشارکت ۶۵ میلیارد ریالی سمنانی‌ها در طرح مودت بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: یکی از فرصت‌ها در بقاع متبرکه و امامزادگان علاقه، اعتقاد قلبی و مودت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل‌بیت (ع) در اداره، تعمیر و آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان (ع) بوده است.

وی افزود: افراد خیر در تمام ادوار در جهت عمران و آبادانی این اماکن مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه داشته‌اند که این اقدامات در برخی از اماکن متبرکه به بهترین وجه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در برخی از مکان‌ها، هیچ‌گونه اقدامی در این راستا انجام ‌نشده است و نذور ضریح و صندوق بقاع متبرکه تکاپوی انجام کلیه امور عمرانی و فرهنگی این اماکن را نمی‌دهد و از طرفی به دلیل عدم وجود اعتبارات عمرانی دولتی عملاً امکان اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی میسر نیست.

تدینی ادامه داد: با هدف جذب مطلوب و بهینه کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیران، در سال‌های اخیر طرحی با عنوان «طرح مودت» توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و توسط ادارات کل استان‌ها و ادارات شهرستان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۵ میلیارد ریال تحت عناوین مختلف در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه مساعدت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: بخشی از این کمک‌ها شامل نذورات و هدایای نقدی بوده و این بخش شامل هدایا و نذوراتی است که به‌صورت نقدی برای برنامه‌های عمرانی بقعه مانند ساخت گنبد گلدسته، خرید لوستر و ... هزینه می‌شود.

تدینی گفت: بخش دیگر مساعدت‌های مردم به بقاع متبرکه شامل هدایای غیرنقدی مانند فرش و پشتی، مصالح ساختمانی، لوازم تأسیساتی، آموزشی، اداری، بهداشتی و درمانی، کمک‌های غیرنقدی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از کمک‌هایی که افراد خیر می‌توانند به بقاع متبرکه ارائه کنند، در قالب خدمات تبرعی می‌گنجد و شامل خدمات مهندسی و فنی، تخصصی مالی و حسابداری، فنی، هنری، فرهنگی، کارگر ساختمانی، ماشین‌آلات ساختمانی حمل ‌و نقل، جرثقیل و ... و سایر خدمات است که به‌صورت افتخاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول