اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نجات کوهنورد ۴۴ ساله در ارتفاعات دارآباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات با پشتیبانی تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات موفق شدند پس از ۶ساعت، کوهنورد ۴۴ ساله را که در ارتفاعات دارآباد تهران سقوط و شدیداً مصدوم شده بود به بیمارستان میلاد تهران منتقل کنند‌.

نجات کوهنورد ۴۴ ساله در ارتفاعات دارآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعدازظهر دیروز در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، مبنی بر سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی دارآباد (منطقه باغچه خلیل) و اعلام مصدومیت شدید کوهنورد که به علت عدم رعایت اصول ایمنی و سقوط از درخت به وقوع پیوسته بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌‌وجو و نجات به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند و یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن امدادگران مشخص شد کوهنورد مذکور از درختی سقوط کرده که دچار آسیب دیدگی شدید هر دو پا و دو دست شده و پس از اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و مراقبت‌های پزشکی توسط تیم اعزامی به محل امن منتقل شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر و شدت جراحات مصدوم، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۶ ساعت عملیات، درخواست اعزام بالگرد شد ‌که سریعاً تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات به محل حادثه اعزام و مصدوم را پس از تثبیت فیزیکی به بیمارستان میلاد تهران انتقال دادند.

فتحی یادآور شد: شهروندان در صورت وقوع حوادث این چنینی می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول