اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد مرکز فرهنگی و موزه در زادگاه شهید حسن باقری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از ایجاد مرکز فرهنگی و موزه در روستای افشرد از توابع بخش خواجه شهرستان هریس زادگاه شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران خبر داد.

ایجاد مرکز فرهنگی و موزه در زادگاه شهید حسن باقری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» امروز در نشست خبری با عنوان ارائه برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین و بی‌نظیرترین افتخار ما دفاع مقدس است به طوریکه انقلاب اسلامی ایران نه تنها در ایران بلکه در کل جهان تحول ایجاد کرد و در حقیقت آرمان اصلی رهبر کبیر انقلاب از این انقلاب، اتصال آن به حکومت حضرت مهدی(عج) است. 

وی افزود: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و تحقق این مهم، همت جمعی را می‌طلبد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: 8 سال دفاع مقدس مایه‌ شکوه و عظمت جمهوری اسلامی شد و امنیت پایدار و اقتدار نظامی اسلامی را به ارمغان آورد.

وی در تشریح برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس گفت: البته برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد شروع شده و تا ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت ولی این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس پُررنگ‌تر خواهد بود که از دیروز آغاز شده است. 

عباسقلی‌زاده به دیدار با نماینده ولی‌فقیه، اجرای برنامه‌های داخلی و اجتماع برای شنیدن بیانات رهبری با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت آنلاین، رژه موتوری برای سرآغازین شروع برنامه‌های دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری با اتخاذ برخی محدودیت جهت جلوگیری از شیوع کرونا، برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان، عطرافشانی گلزار شهدا، رونمایی از کتب، دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، جلسات مختلف بررسی و تجزیه و تحلیل و هم‌اندیشی از جمله برنامه‌های دفاع مقدس است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان جزئیاتی از برنامه های هفته دفاع مقدس،  تصریح کرد: البته به علت چهلمین سالگی دفاع مقدس برنامه‌ها به صورت مستمر و با تشکیل کمیته و کارگروه‌ها تا اسفند ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی گلزار شهدا برابر دستور رهبر معظم انقلاب باید با نظر خانواده شهدا باشد، گفت: فاز یک گلزار سهدای وادی رحمت با انتقادات زیادی روبرو شد که به حالت معلق درآمد ولی فاز دوم فقط مسقف‌سازی شده است که با جلسه‌های متعدد با حضور خود خانواده شهدا برای چگونگی آن برگزار شده است.

عباسقلی‌زاده گفت: یکی از مشکلات اساسی استان این است که اصرار بر آوردن شهید گمنام داریم ولی محل مناسبی برای آنها احداث نمی‌شود به طوریکه الان در ۶۳ نقطه با ۲۰۵ شهید گمنام در استان داریم که متاسفانه در چند جا مشکل یادمان وجود دارد که امسال بازسازی در چند نقطه شروع شده است. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نبود یادمانی برای حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) نابغه دفاع مقدس و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران اهل آذربایجان‌شرقی است، گفت: شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس بود و با آنکه در ۲۴ سالگی وارد جنگ شد اما به استراتژیست نخبه دفاعی تبدیل شد.
 و طراحی های نظامی شهید باقری، موازنه جنگ را تغییر داد و نشان داد باید به اندیشه و روش‌های بومی خود متکی باشیم و چهارچوبهای تعیین شده از سوی غربی ها را بشکنیم و به آنها وابسته نباشیم در این ارتباط چند سال پیش تصمیماتی گرفته شد ولی متاسفانه تامین اعتبار نشد و ناقص ماند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: حسن باقری یکی از کشفیات مهم رهبر معظم انقلاب در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که از خبرنگاری نخبه به طراح بزرگ جنگ تبدیل شد و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیانگذاری کرد.

وی افزود: مقرر شد تا در روستای افشرد یک مرکز فرهنگی و موزه  ایجاد شود تا افتخارات این شهید در آنجا ارائه شود و محلی برای گردشگری هم باشد ولی هنوز تکمیل نشده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول