اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

بورل: تعهدات مرتبط با تحریم‌های ایران ادامه خواهد یافت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، تاکید کرد تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌های ایران طبق برجام، ادامه خواهد یافت.

بورل: تعهدات مرتبط با تحریم‌های ایران ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در واکنش به ادعای آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در بیانیه‌ای تاکید کرد تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌های ایران طبق برجام ادامه خواهد یافت. 

او در بیانیه مذکور اعلام کرد: همانطور که در بیانیه من به تاریخ ۲۰ اوت و همچنین در بیانیه ریاست بعد از کمیسیون مشترک برجام در اول سپتامبر سال ۲۰۲۰ ذکر شد، آمریکا به طور یکجانبه با اعلام رئیس‌جمهور این کشور در ۸ مه ۲۰۱۸ از مشارکت در برجام خارج شد و از آن زمان در هیچ یک از فعالیت‌های مرتبط با برجام شرکت نکرده است. بنابراین نمی‌تواند کشور مشارکت‌کننده در برجام در نظر گرفته شود و همچنین نمی‌تواند روند بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را آغاز کند. 

وی تاکید کرد: در نتیجه، تعهدات مرتبط با تحریم‌های برداشته شده تحت برجام به قوت خود باقی خواهد ماند. به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به همه تلاش‌های خود برای انجام هر کار ممکنی به منظور اطمینان از حفظ و اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها ادامه می‌دهم.  

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه گفت: برجام ستون اصلی معماری جهانی منع گسترش می‌ماند و با پرداختن به برنامه هسته‌ای ایران به شکلی جامع، به امنیت منطقه‌ای و جهانی کمک خواهد کرد. از همه می‌خواهم همه تلاش خود را برای حفظ توافق (هسته‌ای ایران) انجام دهند و از هر اقدامی که ممکن است به عنوان تشدید شرایط کنونی تلقی شود، خودداری کنند.

پیش از بورل، وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام هم در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شده است.

این در حالی است که ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را کسی قبول ندارد و این ادعا با واکنش منفی مقام‌ها و کشورهای مختلف مواجه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول