اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وضع نامطلوب دپوی نهاده‌های دامی/گزارش بررسی تخلفات به صحن ارائه شود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا گفت: گزارشات نامناسبی از دپوی مواد غذایی و نهاده‌های دامی می‌رسد لذا کمیسیون کشاورزی درباره این تخلفات گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه کند.

وضع نامطلوب دپوی نهاده‌های دامی/گزارش بررسی تخلفات به صحن ارائه شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در نشست علنی امروز پارلمان اظهار داشت: اخیرا نهاده‌های کشاورزی 5 تا 6 برابرافزایش قیمت پیدا کرده است.

وی افزود: از طرفی دیگر متاسفانه در گمرکات کشور این نهاده‌ها می‌ماند و دچار قارچ می‌شود و این برای دام و طیور مفید نیست و باعث بیماری می‌شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارتباط با وضعیت پیش دبستانی‌ها عنوان کرد: بخشی از آنها تعیین تکلیف شدند اما بخشی دیگر متاسفانه تعیین تکلیف نشدند.

دلخوش خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با استان‌های همجوار خود هیچ مشکلی نداریم و همه آنها را دوست داریم اما ملاک عمل تقسیمات کشوری است.

وی در همین رابطه افزود: نمایندگان گیلان هم معترض هستند؛ وزیر آموزش و پروش در داخل کتاب‌های رسمی نام منطقه را تغییر داده و این باید پیگیری شود. این را تذکر بدهید و وزیر هم باید توجه و این موضوع را حتما اصلاح کند وگرنه وزیر باید در مجلس حضور پیدا کرده و پاسخ دهد.

این نماینده مجلس یازدهم همچنین درباره درختان دست کاشت گفت: اخیرا وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که درختان دست کاشت مانند صنوبر باید پروانه بگیرند؛ اصلا در تاریخ سابقه نداشته کشاورزی که برای خود و در زمین خود درخت کاشته پروانه بگیرد. لذا وزیر جهاد کشاورزی دستور دهد که مانع از اینگونه بخشنامه‌های خلق الساعه شود.

در ادامه سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که بخشی از ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، درباره غذای دام، اظهار داشت:گروهی از کمیسیون کشاورزی مامور شدند و بازدید هم کردند.

وی افزود: گزارشات ناجوری از دپوی مواد غذایی و نهاده‌های دامی می‌رسد که ما از معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.

قاضی زاده ادامه داد: از یک طرف گرانی سویا و سایر نهاده‌ها مانند ذرت را داریم که باعث شده شکل بازار سیاه پیدا کند لذا برای کشاورزان نمی‌صرفد کشت و کار کنند بنابراین این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: نتیجه پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی را در این خصوص به مجلس برسانید با توجه به کاری که شده طبق ماده 45 و 234 با توجه به تخلفات موجود رسیدگی و درباره این تخلفات گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول