اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۵۰ پروژه برق و آب در کشور عملیاتی شد/ اختصاص ۳ میلیون متر مکعب پساب به منطقه جهان‌آباد

وزیر نیرو گفت: در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران بر اساس وعده‌ای که با ملت بزرگ ایران داشتیم، ۲۵۰ پروژه برق، آب و فاضلاب را دنبال کردیم و به اتمام رساندیم.

۲۵۰ پروژه برق و آب در کشور عملیاتی شد/ اختصاص ۳ میلیون متر مکعب پساب به منطقه جهان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان با حضور وزیر نیرو به از طریق ویدیوکنفرانس با بیان اینکه این دوران میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران است اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که مانند میدان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرافراز از این میدان بیرون خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه مدیریت ایران با وجود تمام فشارهای دشمن سبکی از حکم‌رانی برای همه ملت‌های آزادی‌خواه خواهد بود در ادامه به برنامه عمران و آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه آب و برق و انرژی و طرح‌های تولیدی کشور موفق شدیم تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده و با افزایش عرصه انرژی به بیش از چهار درصد و افزایش بیش از ۴۰ درصدی صادارت انرژی و کاهش اوج بار پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو افزود: در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران بر اساس وعده‌ای که با ملت بزرگ ایران داشتیم، ۲۵۰ پروژه برق آب و فاضلاب را دنبال کردیم و به اتمام رساندیم.

وی با بیان اینکه امروز در همدان صد و هشتمین پروژه پویش الف - ب - ایران افتتاح شد بیان کرد: همه پروژه‌های باقی مانده نیز مطابق برنامه به ثمر خواهد رسید.

تا پایان سال بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی خواهد شد

اردکانیان با بیان اینکه در این مراسم آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور در ۲۰ استان از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح شد بیان کرد: با بهره‌برداری این طرح‌ها جمعیتی بالغ بر ۲۸۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال بقیه روستاها که بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ روستاست آبرسانی خواهد شد اظهار کرد: در بخش سدهای مخزنی هفت سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که هفتمین مورد سد نعمت‌آباد اسدآباد در استان همدان بود.

وزیر نیرو افزود: سد نعمت‌آباد چهل و ششمین سدی است که در دولت دوازدهم افتتاح شد و از مجموع ۱۹۰ سدی به شمار می‌رود که در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی از بهره‌برداری ۴۵ شبکه آبیاری و زهکشی تأکید کرد: امروز آبرسانی به ۴۴۸ روستا در سراسر کشور به اتمام رسید، در آبرسانی شهری هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه در بخش برق نیز موفق شدیم تعداد ۹ نیروگاه حرارتی و ۹ نیروگاه مقیاس کوچک را افتتاح کنیم ادامه داد: در طول فعالیت هشت ساله دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور افزوده شده که این میزان انرژی نقش تعیین‌کننده‌ای در تهیه انرژی خواهد داشت.

افتتاح ۴۰ پروژه هوشمندسازی

وی افزود: امسال علاوه بر طرح‌های ساخت و ساز پروژه‌های ساز و کار نیز اجرایی شد که نقش خوبی در ارائه خدمت به مردم داشت، ضمن اینکه کم کردن ضرورت حضور مردم برای پیگیری مسائل و دنبال کردن درخواست‌ها مطرح بود که در آینده نزدیک ۴۰ پروژه هوشمندسازی در این راستا بهره‌برداری خواهیم کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برق «امید» نیز با هدف مدیریت مصرف تا ماه آینده عملیاتی خواهد شد تصریح کرد: استان همدان نیز از این طرح بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان از حدود ۶۰۰ مشترک برق بیش از ۳۰ درصد کم‌مصرف هستند بیان کرد: این مشترکان مطابق ضرورت این طرح از تخفیف صد درصدی بهره‌مند خواهند شد.

اردکانیان یادآور شد: هدف ما در این طرح کاهش مصرف برق است که تضمینی بر تابستانی آرام در سال آینده و تامین برق کافی برای مردم و بخش‌های تولیدی است.

۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب برای منطقه ویژه جهان‌آباد ایجاد می‌شود

وی به یکپارچه‌سازی دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم سایر طرح‌های ساز و کاری و استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور و تهیه طرح‌های سازگاری با آب کشور تا پایان دولت انجام شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش برق از بخش خصوصی بود افزود: در بخش آبفا نیز همکاری با بخش خصوصی رو به توسعه است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردم همدان نگران تامین آب برای سال‌های پیش رو نباشند زیرا خوش‌مصرف هستند و ما هم پیگیر تامین آب آنها هستیم اظهار کرد: فاضلاب تصفیه شده در همدان از طرح‌های ماندگار است که امیدواریم این طرح‌ها توسعه یابد.

اردکانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروگاه شهیدمفتح برداشت از آب‌های زیرزمینی که ۱۵ میلیون متر مکعب بود را ندارد اضافه کرد: ۱۲ میلیون متر مکعب از پساب فاضلاب با ۴۰ کیلومتر خط انتقال به نیروگاه اختصاص یافته که به نفع تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی است.

وی در خصوص تخصیص آب به منطقه ویژه جهان‌آباد نیز گفت: ۳ میلیون متر مکعب پساب از طرف وزارت نیرو به این منطقه تخصیص داده شده و مطالعات آن نیز از طرف شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

وزیر نیرو یادآور شد: مقرر شده است ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از طرف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای منطقه ویژه جهان‌آباد ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سعی خواهیم کرد همه ۵۴ پروژه استان همدان در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی دنبال شود تا وزارت نیرو نیز سهمی از تابلوی عظمت ملت ایران داشته باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول