اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اهل بیت عصمت نقطه مشترک مسلمانان است

امام جمعه سنندج گفت: اهل بیت عصمت و طهارت، عتبات عالیات و اماکن مذهبی نقاط مشترک میان مسلمانان است و در استان کردستان وجود اماکن مذهبی زمینه وحدت و همدلی و معنویت است.

اهل بیت عصمت نقطه مشترک مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت که با حضور شعرا، ادبا و فرهیختگان استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و ایلام که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: اگر به کتب اهل سنت مراجعه کنیم می‌توان احادیث زیادی را در خصوص اهل بیت رسول خدا مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا در حدیثی می‌فرماید با محبت به آل بیت رسول خدا درجه شهادت نصیب انسان می‌شود و این اهمیت و جایگاه اهل بیت را می‌رساند.

وی با اشاره به به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس دفاعی است که ملت ایران با قدرت، ایمان و اعتقاد دین در برابر ظلم جهان ایستادند، افزود: ملت ایران با تکیه بر دین به این پیروزی در برابر ظلم استکبار رسیدند.

امام جمعه سنندج اعلام کرد: رزمندگان ما از شرف، کرامت و نوامیس دفاع کردند و جایگاه آنها نیز در جامعه ما ارزشمند است.

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: در شعرهای آیینی عرفان، معنویت و اخلاص وجود دارد که انسان را به اوج دنیا و آخرت می‌رساند.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد:  نقاط مشترک میان مسلمانان عتبات عالیات، اماکن مقدسه و اهل بیت است و در استان کردستان وجود اماکن مذهبی زمینه وحدت و همدلی و معنویت است.

اهل بیت پیامبر و رسول اکرم(ص) وسیله رسیدن و تقرب الهی هستند 

امام جمعه موقت سنندج نیز در این کنگره گفت: امام شافعی(رض) می‌فرماید اهل بیت پیامبر و رسول اکرم(ص) وسیله رسیدن و تقرب الهی هستند و به شفاعت و بزرگواری ایمه اطهار امید داشته‌اند.

ماموستا سیداحسن حسینی با اشاره اینکه اقبال لاهوری دانشمند اهل سنت در مورد نهضت عاشورا فرموده است رمز قرآن را از حسین(ع) آموختیم، افزود: نام حضرت زهرا، حضرت مریم و اهل بیت پیامبر در اشعار این دانشمند قید شده است.

وی همچنین به اشعار ماموستا اورامی‌نژاد اشاره کرد و گفت: اشعار این شاعر کرد نیز در وصف امام حسین(ع) سروده شده است که بیانگر جایگاه اهل بیت در اشعار شاعران کُرد زبان است.

 

امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: همه ما باید از اخلاق پیامبر و اهل بیت پیامبر باید الگو بگیریم چرا که این بزرگواران در عشق به خدا، دلسوزی و خدمت به مردم تلاش کردند و همه ما باید راه آنها را ادامه دهیم.

ماموستا حسینی بیان کرد: مردم ما شهید و اسیر دادند و باید با کار و رفتار و دلسوزیمان رسول خدا را الگو و اسوه بدانیم و مراقب حال مردم باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول