اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دولت هاشمی سرمایه‌داری لیبرال را در کشور حاکم کرد/ هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد

ابراهیم رزاقی، اقتصاد‌دان گفت: بعد از جنگ دولت آقای هاشمی رفسنجانی سرمایه‌داری لیبرال را در کشور حاکم کرد؛ تازه لیبرالِ نفتیِ وارداتی و نه صادراتی.

دولت هاشمی سرمایه‌داری لیبرال را در کشور حاکم کرد/ هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان درباره علل افسارگسیختگی قیمت‌ها با «نامه‌نیوز» گفتگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- اکنون دلار ارزان به برخی می‌دهند تا واردات انجام دهد. استدلال دولت هم این است که دلار ارزان می‌دهیم تا قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده پایین درآید اما به دلیل آنکه هیچ نظارتی وجود ندارد و دولت عملا خود را کنار کشیده است و اقتصاد کشور را رها کرده است، نه تنها قیمت تمام‌شده اجناس ارزان نمی‌شود بلکه شاهد چندبرابری قیمت‌ها هستیم.

- پرسش من این است که چرا بانک مرکزی به این موضوع ورود نمی‌کند؟ اگر یک‌بار این سیاست اتخاذ شود، می‌گوییم دولت اشتباه کرده است اما وقتی با علم به اینکه چنین سیاستی، اقتصاد را نابود می‌کند، همچنان در دستور کار دولت است، باید بگوییم که دولت در گرانی کالاها عمد دارد.

- تا قبل از آقای روحانی ساخت پالایشگاه در دستور کار قرار داشت اما آقای روحانی که روی کار آمد گفتند که پالایشگاه‌ها باعث آلودگی است.

- در عرصه پتروشیمی مواد به صورت نیمه‌خام صادر می‌شود و معلوم نیست که چرا این اتفاق می‌افتد؟

- روسیه و چین  در کنار ما بودند اما دولت نتوانست در شرایط بحرانی کنونی آنها را آن‌طور که شایسته بود، حفظ کند یا هند از ما نفت می‌خرید اما دولت نتوانست این مشتری ثابت خود را نگاه دارد 

- دولت به‌جای دادن ارز ارزان به افرادی خاص باید از ثروتمندان مالیات بگیرد.

- این صحیح نیست که دولت کمک کند که عده‌ای محدود مدام ثروتمندتر و عموم مردم هر روز فقیرتر شوند.

- یک نیروی جهادی احتیاج است که همان تجربه دوران دفاع مقدس را تکرار کند و با دادن کالابرگ و ایجاد تعاونی‌ها اجناس اساسی را با قیمت متناسب به صورت عادلانه بین مردم توزیع کند».

- بعد از جنگ دولت آقای هاشمی رفسنجانی سرمایه‌داری لیبرال را در کشور حاکم کرد؛ تازه لیبرالِ نفتیِ وارداتی و نه صادراتی.انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول