اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

واکاوای جنگ زیدان و بیل / چگونه مربی و شاگرد دشمن هم شدند؟

دشمنی و جنگ زیدان و گرت بیل از تاریخ 6 خرداد 97 آغاز شد، زمانی که ستاره ولزی در فینال کیف 2 گل زیبا مقابل لیورپول به ثمر رساند.

واکاوای جنگ زیدان و بیل / چگونه مربی و شاگرد دشمن هم شدند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، دیگر نمی‌شود کتمان کرد که «زیدان و گرت بیل» 2 دشمن عضو باشگاه رئال مادرید در دنیای فوتبال بودند.

می‌توان عقیده داشت که تا پایان 2022 که قرارداد ستاره ولزی با رئالی‌ها به پایان می‌رسد دیگر گرت بیل شاگرد زیدان نخواهد بود. گرچه قرارداد بیل با تاتنهام تا سال آینده است ولی به نظر می‌رسد این بازیکن دیگر به اردوی زیدان بازنگردد.

گرت بیل شب گذشته به طور رسمی به عضویت باشگاه تاتنهام درآمد و سوال اینجاست که چرا و چگونه رابطه بیل و زیدان به این گونه تیره و تار شد؟

*واکاوای جنگ زیدان-بیل

مارکا در گزارشی نوشت همه چیز به 26 می 2018 (5 خرداد 1397) بازمی‌گردد،‌ زمانی که در فینال کیف بین رئال مادرید و لیورپول زیدان به گرت بیل اطمینان نکرد و ستاره ولزی نیمکت نشین شد.

در آن بازی البته گرت بیل در دقیقه 61 وارد زمین شد و تنها 3 دقیقه زمان نیاز داشت که دروازه کاریوس پراشتباه را باز کند.

بیل معتقد بود مثلث او،‌ رونالدو و بنزما اگر آمادگی بدنی خوبی داشته باشند باید در ترکیب قرار گیرند. ولی این اتفاق نیفتاد و علتش هم مصدومیت‌های مداوم بیل بود که او را از درخشش انداخت. بنابراین زیدان موظف بود که راه‌حلی برای عدم حضور بیل در ترکیب خود ایجاد کند.

مصدومیت‌های بیل باعث شد تا زیدان به فکر ترکیبی جدید بیفتد و راحت‌تر بتواند با سیستم مورد علاقه خودش یعنی 2-4-4 بازی کند و در اینجا ایسکو خودش را نشان داد.

پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 که رئال مادرید با درخشش گرت بیل به سیزدهمین قهرمانی خودش رسید، این بازیکن ولزی بود که به انتقاد از مربی پرداخت.

او پس از بازی کاملاً مشخص، اعلام کرد که اگر در ترکیب اصلی رئال مادرید قرار نگیرد این تیم را ترک خواهد کرد.

جالب اینجا بود در این دوئل دو نفره این زیدان بود که پس از موفقیت چشم‌گیر در رئال مادرید یک‌مرتبه از رئال مادرید رفت.

در تاریخ 10 مارس 2019 ( 19 اسفند 97) رئال مادرید مجبور شد به دلیل شکست‌های معتدد با لوپتگی و سانیتاگو سولاری دوباره زیدان را برگرداند. زیدان به ترکیب رئال مادرید بازگشت و اینجا بود که گرت بیل متوجه شد باید این باشگاه را ترک کند.

زیدان در آوریل 2019 ( فروردین 98) پس از باخت به رایووایکانو به این مسئله اشاره کرد و مقابل همگان گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد اگر بیل می‌خواهد اینجا بماند.

پس از این بازی بود که بیل با بازیکنان بازنگشت و با پروازی اختصاصی ترجیح داد به مادرید بازگردد.

*یک سال پر از حاشیه و جنگ

زیدان در سال 2019 در یکی مصاحبه‌های خود این جنگ را علنی کرد و گفت: اگر بیل می‌خواهد امروز برود این اتفاق به فردا نیفتد!

بیل هم در تابستان 2019 به دنبال ترک تیم رئال مادرید بود و به پیشنهادها گوش داد. با تیم چینی جیانگسو سانینگ به توافق رسید تا از جمع بازیکنان زیدان خارج شود.

اما رئال مادرید در لحظه آخر توافق با باشگاه چینی را ملغا اعلام کرد و نگذاشت تا بیل راهی چین شود.

در اینجا بود که فصل جدید لالیگا آغاز شد. زیدان پا روی غرورش گذاشت و دوباره به گرت بیل بازی داد. اما بیل هیچ واکنشی نشان نداد و در کل فصل تنها 2 گل برای رئال مادرید به ثمر رساند.

اما نقطه پررنگ رابطه بیل با زیدان در بازی‌های ملی رخ داد. زمانی که در اردوی تیم ملی ولز او یک پرچمی با عبارت «ولز.گلف.مادرید» از اولویت‌های زندگی خودش رونمایی کرد.

زیدان هم هیچ حرفی نزد، تنها او از برنامه اصلی تیم خارج شد. یا روی سکو می‌نشست و یا اصلا در لیست بازیکنان رئال مادرید قرار نمی‌گرفت.

اینجا بود که بیل هم به خوش‌گذرانی پرداخت و دیگر به بازی برای رئال فکر نمی‌کرد. نقطه اوجش آنجایی بود که در دیدار لیگ قهرمانان اروپا، زمانی که رئال مادرید باید به مصاف منچسترسیتی می‌رفت به زیدان گفت که اصلا نمی‌خواهد در ترکیب این تیم بازی کند.

رئال مادرید در اروپا مقابل منچسترسیتی شکست خورد ولی توانست با غلبه بر بارسلونا لالیگا را تصاحب کند. چهره مغموم بیل که در جشن و خوشحالی بازیکنان رئال مادرید شرکت نمی‌کرد توصیف حال و روز بیل با رئال مادرید بود.

اکنون او می‌خواهد پس از 7 سال به باشگاهی قدیمی خود یعنی تاتنهام بازگردد تا بتواند دوباره درخشش و کیفیت خود را به معرض نمایش گذارد. چیزی که پس از فینال کیف از بیل در رئال مادرید دیده نشد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول