اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برگزاری 60 برنامه ویژه دفاع مقدس در شهرکرد/ لزوم انتقال ارزش‌‍‌های دفاع مقدس به جوانان

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: بیش از 60 عنوان برنامه به مناسبت دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

برگزاری 60 برنامه ویژه دفاع مقدس در شهرکرد/ لزوم انتقال ارزش‌‍‌های دفاع مقدس به جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سردار علی‌محمد اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب استکبار جهانی سعی داشت با ایجاد فتنه و آشوب‌های مختلف با ایجاد گروهک‌هایی دست به براندازی بزند اما با هوشیاری امام خمینی (ره) و مردم همیشه در صحنه ایران این رؤیای استکبار جهانی تحقق پیدا نکرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با یادآوری برخی از حماسه‌های زنان و مردان ایرانی در سال‌های دفاع مقدس افزود: دشمن با هدف براندازی انقلاب نوپای اسلامی حمله نظامی خود را در سال 59 آغاز کرد و رژیم بعث عراق مورد حمایت بسیاری از کشورهای غرب و شرق بود  چون نمی‌توانستند قدرت سومی را در معادلات سیاسی چهان بپذیرند.

اکبری با یادآوری تحرکات شیطنت‌آمیز رژیم بعث در اواخر سال 59 اضافه کرد: اواخر سال 1358 بود که عراق با تحرکات متعدد به بهانه‌های مختلف باعث شهادت مرزداران زیادی شد در صورتی که بنی صدر این‌ تحرکات را یک رزمایش ساده تلقی می‌کرد در صورتی که چند ماه بعد آغاز رسمی جنگ نشان داد آن تحرکات نظامی یک رزمایش ساده نبود.

این فرمانده نظامی ادامه داد: مردم با حماسه‌آفرینی بسیار و با دست خالی از مرزهای کشور دفاع کردند و مانع از این شدند که حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد و با این حال خیال واهی عراقی‌ها که قصد داشتند سه روزه به تسخیر کامل کشور برسند راه به جایی نبرد و توانستیم دشمن را بیرون از مرزها نگه‌داریم.

ایران یک قدرت بزرگ در برابر ابرقدرت‌های جهانی است

اکبری با بیان اینکه حقایق دفاع مقدس نباید نادیده گرفته شود و باید الگویی برای نسل آینده باشد، گفت: در آن زمان همه کشورها از عراق حمایت می‌کردند و ایران با دست خالی مقابل همه قدرت‌ها ایستادگی کرد به صورتی که هر چه تجهیزات در اختیار داشت از غنیمت‌های جنگی بود و ملت ایران با افتخار به پیروزی رسید و در این جنگ مدیریت ولایی و معنوی خود، خودباوری و اعتماد به نفس خود، مظلومیت و ایستادگی خود را به جهان صادر کرد و در حال حاضر هیچ ابرقدرتی جرات حمله به مرزهای ایران را ندارد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 60 عنوان برنامه به مناسبت دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برنامه‌های متنوعی به مناسبت این ایام در استان طراحی شده که از فردا آغاز می‌شوند؛ رژه خودرویی، ادامه رزمایش مواسات، نمایش بخشی از توان نظامی، باز روایی عملیات‌ها و نقش رزمندگان استان در جنگ، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس، دیدار پیشکسوتان با رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس، رونمایی از کتب و مستندهای استانی و ختم چهل هزار زیارت عاشورا توسط نیروهای مسلح و خانواده‌های آن‌ها از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول