اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چراغ روشن هر کوچه، یک حسینیه با شور و شعور جوانان عاشورایی

ویژه برنامه‌ای از پویش هر کوچه یک حسینیه این بار به همت «جوانان عاشورایی»هیأت رزمندگان اصفهان در طول ایام هفته به میزبانی خانواده شهدا و با هدف اداء احترام تجلیل از خانواده ، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.

چراغ روشن هر کوچه، یک حسینیه با شور و شعور جوانان عاشورایی

میثم ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جزییات برنامه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اصفهان در ایام صفر اظهار کرد: شهر اصفهان یکی از شهرهایی است که در طول سال برنامه‌های مذهبی در آن برگزار می‌شود از سوی دیگر در سال‌های گذشته در طول ایام ماه محرم و صفر هم شاهد برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت اباعبدالله  (ع) چه به‌صورت هیأت‌های بزرگ و چه به‌صورت روضه خانگی بوده‌ایم.

مسؤول جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اصفهان تصریح داشت: امسال به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیکاری کرونا قادر برخی از میزبانان عزاداران سیدالشهدا (ع) به دلیل رعایت قوانین و دستورات بهداشتی قادر به برگزاری این مراسمات نبودند، از همین رو هیأت رزمندگان اصفهان در دهه دوم طرح هر کوچه یک حسینیه آن‌هم به میزبانی خانواده شهدا را آغاز کرد.

وی هدف از برگزاری این مراسمات آن‌هم به میزبانی خانواده شهدا را ادا احترام و تجلیل از شهدا، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها و همچنین عرض ارادت به خانواده بزرگوار این عزیزان مطرح کرد و افزود: در روزهای ماه صفر، هر هفته میهمان 3 سه شهید هستیم و ویژه‌برنامه هرکوچه یک حسینیه به‌طور مستمر، برگزار خواهد شد.

خاطرنشان کرد: پس از ایام ماه صفر به این ویژه برنامه تا زمانی که شرایط آب و هوا مناسب باشد، ادامه دارد از همین رو به صورت هفتگی خدمت خانواده شهدا رسیده و مراسم روضه‌خوانی و عزاداری را درب منازل و در کوچه این عزیزان برپا خواهیم کرد.

مسؤول جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان با بیان آنکه تجلیل از خانواده شهید قوچانی پنجشنبه هفته گذاشته صورت گرفته و ادا احترام به خانواده شهیدان خرازی و نادرالاصلی از برنامه‌های پیش رو این مجموعه خواهد بود گفت: عزاداری سیدالشهدا (ع) و تجلیل و ادا احترام به خانواده شهدا در عصر (پیش از اذان مغرب) روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به مدت یک ساعت برگزار می‌شود، البته در هفته دفاع مقدس که متقارن به روزهایی ابتدایی ماه صفر است، تعداد تجلیل از خانواده شهدا و مراسم برگزاری مراسمات افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول