اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جدیدترین انواع لوستر کریستالی

خانه ها همیشه با نور و روشنایی زنده اند و فضای بدون نور، بی‌روح و بی‌انرژیست.

جدیدترین انواع لوستر کریستالی

خانه ها همیشه با نور و روشنایی زنده اند و فضای بدون نور، بی‌روح و بی‌انرژیست. این روزها یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی مناسب محیط خانه است. خانه هر چقدر هم که پر از وسایل شیک و گران‌قیمت و با کیفیت باشد، اگر روشنایی مناسبی نداشته باشد انگار یک چیزی کم دارد. نور مناسب محیط باعث می‌شود تا اشیا از نظر حجم و رنگ به بهترین و زیباترین شکل جلوه کنند. علاوه ‌بر این باید گفت که نور در روحیه انسان‌ها تاثیر به سزایی دارد و به آن‌ها انرژی و حرکت می‌بخشد. لوستر یکی از وسایلی است که در روشنایی خانه تاثیر به سزایی دارد. این وسیلهی زیبا در فرهنگ ایرانی به نام چِلچراغ (چهل‌چراغ) شناخته می شود و در زبان فرانسوی به لوستِر (Lustre)  معروف است. خوب است بدانیم بزرگترین لوستر کریستالی جهان، هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریا بود که اکنون در کاخ دلمه‌باغچه در استانبول قرار دارد. این لوستر ۷۵۰ لامپ دارد و وزن آن ۴٫۵ تن است.

انواع مدل لوستر کریستالی جدید 2020

لوسترها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها لوستر کریستالی است. برای آشنایی بیشتر با مدل لوسترهای کریستالی جدید، کیفیت آن ها و خریدشان خوب است که با انواع مدل لوستر بیشتر آشنا شویم:

لوستر کریستالی سقفی:

لوستر سقفی از نوع کریستالی یکی از انواع لوسترهای کریستالی است که به کمک کریستال‌هایی به سقف وصل هستند. اگر به دنبال مدل لوستر برای سقف کوتاه هستید و قیمت لوستر ارزان و شیک برایتان حائز اهمیت است، لوستر کریستالی سقفی گزینه مناسبی هستند. برای خرید انواع آنها خوب است به لوسترهای شرکتی با کیفیت مراجعه کنید.

لوستر آویز کریستالی شاخه ای:

نوع دیگر از لوسترهای کریستالی، لوستر شاخه ای است. این مدل لوسترها شبیه به چراغ بوده و لامپ دارند و همانطور که از نامشان مشخص است دارای شاخه‌هایی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند و شما می‌توانید متناسب با فضا تعداد شاخه‌های لوستر را مشخص کنید. همچنین قیمت لوستر سقفی کریستال شاخه ای با توجه به تعداد شاخه‌ها و چراغ تعیین می‌شود. هر چقدر تعداد شاخه‌ها بیشتر باشد قیمت لوستر کریستالی سقفی گران تر خواهد شد. برای خرید آن ها خوب است به لوسترهای شرکتی با کیفیت مراجعه کنید.

لوستر سقفی کریستالی آبشاری:

مدل لوستر سقفی آبشاری است که همانطور از اسمش مشخص است به صورت آبشاری طراحی شده اند و برای فضاهایی با ارتفاع بلند گزینه مناسبی تری هستند. قیمت لوستر سقفی کریستالی از نوع آبشاری به خاطر ابعاد اندازه ای که دارند به نسبت لوسترهای دیگر گران تر هستند. برای خرید انواع آنها خوب است به لوسترهای شرکتی با کیفیت مراجعه کنید.

لوستر کریستالی جدید مدل سقفی دایره:

لوستر سقفی در فرم‌های متنوعی ساخته می‌شود. برای مثال مدل لوستر سقفی کریستال مربع، دایره ای و فرم‌های دیگر نوعی از لوسترهای کریستالی هستند که شما می‌توانید متناسب با فضا، فرم مدل لوستر مدنظر خود را انتخاب کنید. برای خرید انواع آنها خوب است به لوسترهای شرکتی با کیفیت مراجعه کنید.

لوستر آویز کریستالی مدرن:

لوسترها با توجه به سبک دسته بندی می‌شوند یعنی لوسترهای کلاسیک، لوسترهای مدرن و موارد دیگر. لوسترهای کریستالی در دسته لوسترهای کلاسیک به حساب می‌آیند اما به صورت مدرن نیز طراحی و ساخته می‌شود و با استفاده از چراغ ترکیبی از کلاسیک و مدرن هستند. برای خرید انواع آنها خوب است به مدل لوسترهای شرکتی با کیفیت مراجعه کنید.

فضای قرارگیری لوستر کریستالی

همیشه باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که مدل لوستر کریستالی جدید مثل لوستر سقفی و لوستر آویز را برای چه فضایی می‌خواهیم. دسته‌بندی فضا در ابتدا به صورت کلی انجام می‌شود. باید ببینیم لوستر کریستالی را برای فضای اداری می‌خواهیم؟ تجاری؟یا مسکونی؟ اگر فضای مسکونی مدنظر ماست آن را جزئی‌تر می کنیم، زیرا یک لوستر مناسب برای اتاق خواب با پذیرایی و آشپزخانه متفاوت است.

پذیرایی:
بیشترین خرید لوستر کریستالی معمولا برای فضای پذیرایی انجام می‌شود. توصیه ما برای این فضا استفاده از مدل لوسترهای سقفی کریستالی جدید و انواع لوستر آویز نسبتا بزرگ و مجلل است؛ چون پذیرایی هم مساحت بیشتری نسبت به بقیه فضاهای خانه دارد و هم برای میزبانی از مهمان روشنایی کافی لازم داریم. در بین مدل‌ها، لوسترهای آویز کریستالی چند شاخه بسیار مناسب هستند و در صورت داشتن فضای کافی استفاده از ۲ لوستر با تعداد لامپ های زیاد، جلوه زیباتری به پذیرایی‌تان می‌دهد، منتها به شرط آنکه با سایر اجزای محیط از جمله مبل و پرده و آباژور نیز هماهنگ باشد.

اتاق خواب:

اتاق فضایی برای استراحت و آرامش است، به همین دلیل به روشنایی و درخشش خاصی نیاز ندارد. یک نور ملایم غیر‌مستقیم مثل آباژور کافی است. برای اتاق از مدل لوستر در طرح‌های لوستر سقفی و لوستر آویز، با یک و نهایتا ۲ لامپ استفاده کنید. همچنین بهتر است جهت نور لوستر رو به بالا بتابد و روشنایی را به طور ملایم در فضا پخش کند.

آشپزخانه:

آشپزخانه ی هر خانه، قلب خانه است یعنی فضایی که نگهداری مواد غذایی، آماده‌سازی و پخت غذا در آن صورت می‌گیرد. برای آشپزخانه برخلاف اتاق خواب به نور مستقیم نیاز داریم، تا با دقت آماده‌سازی غذا و آشپزی را انجام دهیم. شما می‌توانید از یک مدل لوستر سقفی یا لوستر آویز با لامپ‌های کافی در مرکز آشپزخانه استفاده کنید؛ اما استفاده از مدل لوسترهای آویز برای این فضا بیشتر توصیه می‌شود. چون هم ظاهر بسیار دوست داشتنی به آشپزخانه می‌دهد و هم برای ایجاد روشنایی و تمرکز در قسمت آماده‌سازی غذا و بالای میز غذاخوری انتخاب بسیار مناسبی هستند. این نوع لوسترها در سال‌های اخیر مخصوصا 2020 حسابی مد شده‌اند. به جای ۳ لوستر آویز کوچک، می‌توانید از یک لوستر تک چراغ هم استفاده کنید. گاهی هم از لامپ های بزرگ به شکل لوستر در بعضی دکوراسیون ها می توان استفاده کرد.

راه پله‌ها و لابی:

در این مکان مثل پذیرایی مدل لوستر سقفی کریستالی جدید با فرم ریسه‌ای بسیار باشکوه هستند. این لوستر سقفی با اینکه واقعا طرح خیره کننده‌ای دارد اما استفاده از آن در هر فضایی مناسب نیست. لوستر کریستالی جدید ریسه‌ای به ارتفاع سقف کافی نیاز دارد و عملاً استفاده از آن فقط در راه‌پله‌ها، لابی‌، سقف‌های دوبلکس، پذیرایی و گوشه‌های مرتفع ممکن است. لوستر آویز در این مکان کمتر استفاده می شود و گاه دیده شده آباژور هم در ترکیب بندی به کار می برند.

سایر فضاهای خانه:

بجز فضاهایی که توضیح دادیم، برای سایر قسمت‌های خانه می توان از نورپردازی مکمل استفاده کرد. برای مثال استفاده از لوستر سقفی یا چراغ دیوارکوب، بالای یک اثر هنری یا یک عنصر تزئینی جلوه فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، یعنی علاوه بر ایجاد تاکید روی عنصر مورد نظرمان یک هارمونی جذاب با سایر اجزای خانه به وجود می‌آید. آباژورها نیز از جمله مواردی هستند که با قرار دادن در گوشی فضاهای خالی به زیبایی خانه کمک زیادی می کنند و می توان با آن ها روشنایی فضا را تنظیم کرد.

نحوه نورپردازی

نورپردازی توسط لوستر آویز و لوستر سقفی با توجه به طرز قرار گرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سربالا روشنایی به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا که شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند روشنایی حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریک تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها و لامپ ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوسترهای سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوارها صورت می گیرد. علاوه بر مدل های یاد شده در فوق، حباب دار بودن و یا نبودن و اندازه ی لامپ نیز در نور حاصل از هر یک از مدل ها تاثیرگذار است.

تناسب لوستر کریستالی جدید با سبک دکوراسیون در سال 2020

شما تا چه حد با سبک‌های دکوراسیون داخلی جدید آشنا هستید؟ سبک‌ها بسیار متنوع هستند و در این نوشته نیازی به بررسی همه‌ی آنها نیست، به همین خاطر بیشتر به سبک‌های کلاسیک، ایرانی و مدرن می‌پردازیم که اکثر خانه‌های ایرانی به این شیوه چیده شده‌اند.

استفاده از لوستر در دکوراسیون کلاسیک:

خانه‌های کلاسیک همان‌هایی هستند که مبل‌ها در آن اغلب دارای کنده‌کاری، نقوش و ... هستند؛ در این سبک همه چیز تقارن دارد و براساس نظم چیده شده، روی دیوارها و سقف احتمالا گچ بری‌هایی دیده شود و پرده‌ها مجلل است. توصیه ما برای روشنایی در این دکوراسیون این است که سراغ لوسترهای مدرن 2020 با نمونه‌های مجلل‌تر و متقارن بروید. فرم‌های خیلی جدید و خلاقانه در سبک کلاسیک توصیه نمی‌شود و لازم است که اساس را بر همان نظم و تقارن قرار دهید. مدل‌های کریستالی، طلایی و نقره‌ای و شاخه‌ای از گزینه‌های مناسب برای این سبک هستند و گاه دیده شده آباژور هم در ترکیب بندی به کار می برند.

استفاده از لوستر در دکوراسیون ایرانی:

این روزها دکوراسیون ایرانی از آن شکل سنتی خود فاصله گرفته و بیشتر به سمت مدرن شدن رفته است. اما همچنان در آن از رنگ‌های قرمز و فیروزه‌ای، فرش‌های اصیل، قاب‌ها و تابلوهای طلا کاری و نقره‌کاری استفاده می‌شود. در این سبک هم بهتر است لوستری انتخاب کنید که چندان مینیمال نباشند و مانند هنر ایرانی از جزئیات چیزی کم نذاشته باشد، به این منظور حتما از مدل‌های به روز و لوکس با اندازه متوسط و جزئیات هنری دیدن کنید.

استفاده از لوستر در دکوراسیون مدرن:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، سبک خانه‌ها کم‌کم به سمت سادگی و عملکردی شدن پیش رفت. وسایلی که اضافی و صرفاً تزئینی بود حذف شد و دکوراسیون مدرن به سرعت جای خود را در خانه‌ها باز کرد. همانطور که حدس می‌زنید بهترین روش روشنایی در این سبک استفاده از لوسترهای مینیمال و آباژورهای ساده است، و حتی در برخی موارد یک رینگ ساده نیز کافی است. در دکوراسیون مدرن در سال 2020 به دور از تجملات و تزئینات همه چیز باید شفاف باشد که لوستر کریستالی جدید بسیار برای این فضا مناسب است. البته برای ایجاد تنوع می‌توانید سراغ مدل‌های کمی جسورانه و خلاقانه‌تر هم بروید.

 و گام آخر؛ یک خرید باشکوه!

حال دیگر مطمئن هستیم که الان می‌توانید یک انتخاب مناسب و در عین حال باشکوه داشته باشید. اما نکته آخر را فراموش نکنید: تمام مواردی که در بالا گفتیم، با خرید یک جنس شرکتی با کیفیت تکمیل می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید لوستر کریستالی موردنظرتان حتما از کارهای شرکتی و با ضمانت استفاده کنید.

منبع: سایت آدرس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول