اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

وزارت آموزش و پروش نسبت به نفوذ سند 2030 حساس باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی با انتقاد از اجرای سند 2030، گفت: متاسفانه عده‌ای به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند از این سند بگذرند و ما از وزارت آموزش و پروش می‌خواهیم نسبت به مسئله نفوذ سند 2030 رصد و حساسیت داشته باشد.

وزارت آموزش و پروش نسبت به نفوذ سند 2030 حساس باشد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسین اسداللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی امروز در آیین بازگشایی دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رؤسا و معاونان و تعدادی از کارکنان دو دانشگاه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، گفت: برای جامعه  فرهنگی جای تاسف بسیار دارد که مطالبات امسال مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان اصلی آموزش و پرورش، همان نکاتی بود که معظم له در سال‌های پیش بیان کردند.اما دریغ از توجه و عمل به منویات امام انقلاب!

وی افزود: ۹ سال از ابلاغ سند تحول بنیایدین می گذرد که هفت سال از آن در دولت های دهم و یازدهم سپری شده است. عدم اجرایی شدن این سند در این بازه که دیگر تقصیر دولت قبل نیست!

اسداللهی تاکید کرد: ما با مهم ترین موضوع تمدنی ایران اسلامی رو به رو هستیم. هر آنچه برای تعلیم و تربیت هزینه شود سرمایه گذاری است. چرا که انسان سازی رسالت آدم تا خاتم بوده و همه مسائل با انسان سازی حل می شود!جای گله ی بسیار دارد که چرا آموزش و پرورش به اندازه ی مسائل دیگر مورد توجه واقع نشده است.

وی گفت: رهبر عزیز انقلاب در دیدار اخیر همانند گذشته، از دو دانشگاه مهم تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان نام بردند و اهمیت والای این دو دانشگاه را باری دیگر متذکر شدند. جناب آقای وزیر معلم را نمی توان با آزمون استخدامی جذب کرد، معلم را باید ساخت، چرا که معلم تمدن ساز است.

این فعال دانشجویی افزود: آقای وزیر بیش از سه صد روز از دولت یازدهم باقی مانده است. در این بازه از شما خواستاریم برنامه جامع اجرایی سند تحول تنظیم شود که میراثی گران بها برای دولت بعدی ست.

وی ادامه داد: 17 اردیبهشت ماه سال 1396 امام امت در دیدار با فرهنگیان، دانشگاه گرایی را یکی از بیماری های آموزش و پرورش برشمردند و برای رفع آن به هنرستان ها و فنی و حرفه ای ها تکیه کردند! تقویت این مراکز مهم ارتباط تناتنگی با توسعه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دارد. توسعه کمی و کیفی این دانشگاه امری مهم و قابل توجه است. ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید بیش از 2000 نفر در سال باشد نه 500نفر! که این امر مستلزم امکانات رفاهی بیشتری است.

اسداللهی اظهار داشت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نباید معطل اعتبار و بودجه یا خوابگاه باشد، چرا که مشاهده می کنیم تناسبی بین امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه نیست! لذا اگر مطالبه اعتباری همانند دانشگاه شریف و امیرکبیر را داشته باشیم، با توجه به اهمییت این دانشگاه گزافه گویی نکرده ایم.

وی تصریح کرد: جناب آقای وزیر زحمات شما و همکارانتان در این برهه حساس قابل تقدیر است، واقعا جا دارد بعد از مدافعان سلامت، از مدافعان آموزش نام برده شود. اما نکته ای که قابل توجه است مسئله پرورش است که با آسیب های جدی رو به رو شده! لازم است در برنامه مدرسه ای به وسعت ایران در رسانه ملی، ویژه برنامه های تربیتی برای خانواده، جوانان و نوجوانان و کودکان در نظر گرفته شود.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در پایان سخنان خود با انتقاد از اجرای سند 2030، گفت: متاسفانه عده‌ای به هیچ وجه حاضر نمی شوند از این سند بگذرند. جناب آقای وزیر رصد و حساسیت وزات را نسبت به مسئله نفوذ سند 2030 را به عنوان دانشجو معلمان از شما خواستاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول