اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه فلسطینی: تل‌آویو هیچ جدیتی در پرونده تبادل اسرا ندارد

یک روزنامه فلسطینی نوشت، با اینکه حماس از آمادگی خود برای نرمش بیشتر در پرونده توافق تبادل اسرا خبر داده، رژیم صهیونیستی جدیتی در این پرونده ندارد.

روزنامه فلسطینی: تل‌آویو هیچ جدیتی در پرونده تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فلسطینی «القدس» در ارتباط با تحرکات اخیر هیأت امنیتی مصری نوشت، رژیم صهیونیستی تا این لحظه هیچ جدیتی در پرونده تبادل اسرا از خود نشان نداده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع فلسطینی مطلع در قاهره که آن را نزدیک به حماس خواند، نوشت، رژیم صهیونیستی مدعی شده در سطح سیاسی و امنیتی این رژیم بر سر توافق تبادل اسرا اختلاف وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده، هیأت امنیتی مصری به منظور حصول تغییری واقعی در این پرونده، سفر خود به تل‌‎آویو و نوار غزه را پس از «اعیاد یهودی» از سر خواهد گرفت بویژه اینکه حماس از آمادگی خود برای نرمش بیشتر با هدف آزادی اسرای سالخورده، بیمار، زنان و اسرای دوباره بازداشت شده خبر داده است.

منبع مذکور افزود، نرمشی که حماس از خود نشان داده با طفره رفتن آشکار رژیم صهیونیستی روبرو شده و این رژیم تا کنون هیچ پاسخی به پیشنهادات ارائه شده نداده است.

بر اساس این گزارش، پیشنهادهای متعددی برای اجرایی شدن بر اساس جدول زمانی مشخص وجود دارد تا در نهایت به توافقی مانند توافق «شالیت» بیانجامد. این پیشنهادها با دادن اطلاعات از اسرای صهیونیست در دست حماس در مقابل آزادی تعداد مشخصی از اسرای فلسطینی بیمار، سالخورده و زنان آغاز می‌شود.

منبع اگاه یاد شده در ادامه اعلام کرد، حماس دنبال قرارداد تبادل اسرا با تمرکز بر اسرایی است که محکومیت‌های طولانی مدت دارند و شامل سران مقاومت مانند «عبدالله البرغوثی»، «ابراهیم حامد»، «مروان البرغوثی»، «عباس السید»، «احمد سعدات» و «فواد الشوبکی» نیز می‌شود.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا گفته بود، هیأت امنیتی مصری در حال انجام مذاکراتی با هدف حصول توافق برای تبادل اسراست و امیدوار است این تحرکات به نتیجه برسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول