اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

یک گلستانی در سکوی سوم کنکور کرونایی / محمد تیموری ماسوله: کلاس‌های خصوصی راه رسیدن به رتبه تک رقمی در کنکور نیست

«محمد تیموری ماسوله» در سن 18 سالگی و در نخستین آزمون کنکور سراسری توانست رتبه سوم را در رشته تجربی با پشتکار فراوان به دست آورد و مایه افتخار این کشور و والدین خود باشد.

یک گلستانی در سکوی سوم کنکور کرونایی / محمد تیموری ماسوله: کلاس‌های خصوصی راه رسیدن به رتبه تک رقمی در کنکور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «محمد تیموری ماسوله»  از شهرستان گرگان توانست در سکوی سوم رشته تجربی بایستد و در نخستین تجربه کنکور سراسری، آن هم در شرایط پراسترس کرونایی خوش بدرخشد و افتخار بزرگی در گردونه رقابت علمی کشور به دست آورد؛ کسب موفقیت اتفاقی نیست و تنها از راه تلاش و کوشش می‌توان بهترین نتیجه را گرفت، اثبات این ادعا را می‌توان در حرف‌های آموزنده محمد تیموری که در کنار درس خواندن به فعالیت‌های جنبی پرداخته کاملا درک کرد، دانش‌آموزی که روزانه بطور میانگین هفت ساعت مطالعه را هدف خود قرار داد و اکنون در بهترین جایگاه علمی خوش درخشید، گفت‌وگوی خواندنی خبرنگار فارس با کسب‌کننده رتبه سوم کنکور تجربی جالب و شنیدنی است و قطعا برای کسانی که می‌خواهند در راه پر پیچ و خم کنکور سراسری بهترین نتیجه را بگیرند راهگشا خواهد بود.

فارس: خودتان را برای مخاطبان فارس بیشتر معرفی کنید؟

تیموری ماسوله: محمد تیموری ماسوله هستم، 18 سال سن دارم رتبه سوم گروه تجربی را در کنکور سراسری به دست آوردم و همه این موفقیت‌ها را به لطف خدا و دعای پدر و مادر به دست آوردم، برای رسیدن به این مرحله تلاش زیادی کردم و خدای مهربان نتیجه همه این تلاش‌ها را به من داد.

ما خانواده چهار نفره هستیم، یک برادر کوچک‌تر از خودم دارم، پدر و مادرم هر دو فرهنگی هستند، و من 6 سال در مدرسه تیزهوشان درس خواندم.

*فارس: چه کسی خبر خوش موفقیت شما در کنکور سراسری را داد؟

تیموری ماسوله: ساعت دو و نیم صبح بود و هنوز نخوابیده بودم که یکی از دوستانم پیامک تبریک برایم فرستاد که اصلا در جریان اعلام نتیجه کنکور نبودم، وقتی فهمیدم رتبه سوم تجربی را کسب کردم واقعا شوکه شدم انتظار نداشتم در این ساعت خبر خوش نتایج کنکور را بشنوم.

وقتی خانواده‌ام این خبر را شنیدند خیلی خوشحال شدند که اصلا قابل توصیف نیست، فکر می‌کنم با این نتیجه در کنکور سراسری توانستم بهترین هدیه را به پدر و مادرم بدهم.

*فارس: انتظار چنین موفقیت بزرگی را در کنکور داشتید؟

تیموری ماسوله: با توجه به ایام پایانی منتهی به آزمون سراسری و زحماتی که برای خواندن کتاب‌ها گذاشته بودم انتظار موفقیت در کنکور را داشتم اما کنکور کرونایی همه را غافلگیر کرد، الان خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم.

خانواده‌ها در شرایط کنکور نگران فرزندان خود بودند استرس برای همین در همه وجود داشت، تعداد شرکت‌کننده‌ها زیاد بودند و امکانات محدود بود، اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود یا خیر برایمان جای سوال بود، خوشبختانه در حوزه امتحانی که شرکت کردم تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد و هیچ نگرانی نداشتم.

تجربه کنکور سراسری نداشتم و برای اولین بار شرکت کردم، خدا کمک کرد، زحماتم بدون نتیجه نماند و بابت همه الطاف خدای مهربان سپاسگذارم.

*فارس: چه برنامه‌ای برای انتخاب رشته مورد علاقه تان دارید؟

تیموری ماسوله: رشته پزشکی را ادامه می‌دهم و ان‌شاءالله در تهران ادامه تحصیل خواهم داد.

*فارس: تصور همه مردم این است برای به دست آوردن رتبه‌های تک رقمی در کنکور باید فقط و فقط درس خواند، شما این رویه را برای رسیدن به موفقیت انتخاب کردید؟

تیموری ماسوله: به نظرم کمی مبالغه شده است، درس خواندن مولفه جدایی‌ناپذیر برای گرفتن نتیجه خوب است در کنار درس خواندن فعالیت‌های دیگری مانند خطاطی و ورزش می‌کردم، اینکه کسی بی‌وقفه درس بخواند قطعا خیلی کسل‌کننده است.

از ابتدای مهر سال گذشته برای کنکور خودم را آماده کردم، بیشترین تمرکزم روی خواندن کتاب‌ها بود، در روزهای منتهی به کنکور سراسری میزان مطالعه‌ام را افزایش دادم، به طور میانگین روزانه هفت ساعت البته در روزهای تعطیل برای مطالعه کردن وقت گذاشتم و در روزهای مدرسه روزانه پنج ساعت مطالعه داشتم.

*فارس: برای کسانی که از الان دغدغه کنکور برای سال آینده دارند چه پیشنهاداتی دارید؟

تیموری ماسوله: از آنها می‌خواهم ابتدا مسیر درست را پیدا کنند و برای رسیدن به هدف تلاش کنند، انتخاب مسیر درست خیلی مهم است، باید تلاش‌ها را هدفمند کنند، بی‌هدف و بیهوده نمی‌توان به موفقیت رسید.

کنکور همه چیز نیست، زندگی بعد از این اتفاق هم در جریان است، اما باید برای اینکه به نتیجه دلخواه برسیم به همان اندازه و حتی بیشتر تلاش کنیم، نتیجه هر تلاش کسب موفقیت است.

*فارس: کسب رتبه‌های تک رقمی یا موفقیت در کنکور سراسری شرکت در کلاس‌های خصوصی است؟

تیموری ماسوله: خیر، در هیچ موسسه آموزش خصوصی برای کسب این موفقیت شرکت نکردم.

*فارس: موفقیت خودت را مدیون چه کسانی هستید؟

تیموری ماسوله: پدر و مادرم، دبیران پرتلاشم، واقعا این موفقیت را مدیون زحمات خیلی افراد هستم تا به این جایگاه رسیدم، از همه دوستانی که در این مسیر تلاش کردند قدردانی می‌کنم، امیدوارم بتوانم با درس خواندن فرد مفیدی برای کشورم باشم.

===============

مصاحبه: زهره رجبی

===============

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول