اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اینچه‌درگاهی: با بودجه وزارت به زحمت حقوق پرسنل را می‌دهیم/با این شرایط نمی‌توان ورزش را سرپا نگه داشت

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: با بودجه‌ای که وزارت ورزش داده است به زحمت فقط می توانیم حقوق پرسنل را بدهیم.

اینچه‌درگاهی: با بودجه وزارت به زحمت حقوق پرسنل را می‌دهیم/با این شرایط نمی‌توان ورزش را سرپا نگه داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص مسائل مختلف از جمله تایید لباس آکروژیم بانوان از سوی فدراسیون جهانی و آغاز تمرینات ملی پوشان برای کسب سهمیه المپیک صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: به نظر می رسد فدراسیون جهانی ژیمناستیک لباس تیم آکروژیم بانوان را تایید کرده و شما منتظر تایید نهایی از سوی وزارت ورزش هستید در این خصوص توضیح دهید.

پاییز و زمستان سال ۹۸ بود که به دنبال رایزنی هایی که با فدراسیون جهانی داشتیم آنها قبول کردند با پوششی که جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد بانوان در مسابقات شرکت کنند. این خبر خوبی بود چرا که بانوان ایران تجربه مسابقه بین‌المللی خارج از کشور را نداشته‌اند و تجربه آنها محدود به دهه ۷۰ و ۹۰ است که در مسابقه بین‌المللی داخل کشور حضور داشتند.

فارس: و مدت‌ها از این تجربه بین‌المللی می‌گذرد...

از آخرین حضور تیم ملی در مسابقه بین‌المللی ۱۳ سال گذشته که آن هم مسابقه دوستانه بود اما اینکه ایران بتواند در رقابت بین‌المللی واقعی حضور داشته باشد این شانس را نداشته اما حالا با تلاش‌هایی که صورت گرفته این فرصت برای بانوان ایران فراهم شده است.

فارس: فکر می‌کنید در شاخه‌های دیگر ژیمناستیک این فرصت برای زنان ایرانی فراهم شود که بتوانند در مسابقات جهانی و قاره‌ای شرکت کنند؟

ما در دو بخش رایزنی کرده‌ایم؛ یکی از آنها ژیمناستیک For all هست که این شاخه سالها مورد اغفال واقع شده بود. محدودیت پوشش در این ماده وجود ندارد و حتی بانوان با مانتو و مقنعه می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. ما منتظر همکاری وزارت ورزش در این خصوص هستیم. بعد از مکاتبه اولیه ما با فدراسیون جهانی در خصوص آکروژیم از وزارت ورزش خواستیم موضوع را پیگیری کند. دیدارهایی با معاونت بانوان انجام شده، امیدواریم هر چه زودتر شاهد حضور بانوان در میادین باشیم.

فارس: در صورت تصویب پوشش از سوی وزارت ورزش، بانوان ایران در نخستین مسابقه چه زمانی می‌توانند در رویداد بین‌المللی شرکت کنند؟
در صورتی که مشکل کرونا حل شود خردادماه مسابقات جهانی را خواهیم داشت، البته مسابقه سنگینی است و ما ترجیح می‌دادیم نخستین مسابقه ما سبکتر باشد اما به دلیل بحران کرونا خیلی از مسابقات لغو شده است.

فارس: شما در دو بخش صحبت کردید شاخه دیگری که فکر می‌کنید پوشش زنان از سوی فدراسیون جهانی تأثیر شود شود کدام است؟

موضوع دیگر ترامپولین است که البته جای کار دارد. مقدمات را شروع کرده و دنبال رایزنی هستیم.

فارس: در صورتی که حضور ایران در مسابقه بین‌المللی فراهم شود تیم ملی آکروژیم تشکیل شده که شما بتوانید تیمی را اعزام کنید؟

از زمانی که من به فدراسیون آمدم همه شاخه‌ها در بخش زنان و مردان فعال شده است. در بخش آکروژیم هم همینطور بود. ما حتی برنامه تربیت مربی خانم را در برنامه داشتیم همه کارها انجام شده و ورزشکاران در سراسر کشور در حال تمرین هستند.

فارس: مسابقات جهانی قطر که اسفند ماه برگزار می‌شود آخرین رقابت برای کسب سهمیه المپیک است، وضعیت را چطور می‌بینید؟

فدراسیون جهانی گفته مسابقات قطر اسفند ماه انجام می‌شود و تا الان خبری مبنی بر تغییر برنامه اعلام نشده است. این آخرین رقابت کسب سهمیه است، البته ما مسابقات قاره‌ای را داریم که ۲ سهمیه در ۶ اسباب توزیع می‌شود. این مسابقه خرداد انجام خواهد شد.

فارس: اردوها از چه زمانی آغاز می‌شود؟

البته ما خیلی با تعطیلی اردوها مواجه نشدیم چرا که اردوی آنلاین را داشتیم و فعالیت ژیمناستیک و قهرمانان تعطیل نشد. برخی از حرکات نیاز به تکرار دارد و در صورتی که این کار متوقف شود ممکن است ورزشکار به شرایط قبل برنگردد. به خاطر این مسائل سعی کردیم اردوها تعطیل نشود. از طرفی شنیده‌ام که در برخی رشته‌ها مجوز برگزاری اردو و تمرین صادر شده است، ما هم مکاتباتی داشته‌ایم، پروتکل‌ها را تدوین کردیم. علاوه بر این با ستاد مقابله با کرونا در ورزش صحبت‌هایی خواهیم کرد، فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای شروع اردو باشد. شاید از یکی دو ماه آینده اردوی حضوری تشکیل شود.

فارس: در خصوص وضعیت مالی صحبت کنید. کمیته ملی المپیک ۵۰ درصد بودجه خود را پرداخت کرده اما هنوز خبری از بودجه وزارت ورزش نیست.

بله کمیته ملی المپیک پرداختهایی را داشته و جای شکایت نیست. آنها حتی در این شرایط بودجه دادند اما فکر می‌کنم وزارت ورزش حدود ۱۰ درصد از بودجه فدراسیون ما را پرداخت کرده که با این پول به زحمت حقوق پرسنل را می‌توان پرداخت کرد. ما بدهی‌هایی داریم که از قبل به ارث رسیده،قسط‌هایی داریم که اگر به تعویق بیفتد ممکن است حساب فدراسیون مسدود شود ما با سختی بخشی از این هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

فارس: وزارت ورزش اعلام کرده با توجه به اینکه اردو و تمرینی نیست بودجه‌ای را که پرداخت می‌کند به اندازه حقوق پرسنل است.

درست است که اردو و تمرین نبوده اما ما در این مدت کرونا برنامه‌هایی داشتیم مثل ژیمناستیک برای همه به خاطر اینکه در خانه بمانیم. الان هم مسابقه روز ملی ژیمناستیک را برگزار کردیم، همه اینها هزینه‌بر است. فکر نمی‌کنم با این شرایط بتوان ورزش ایران را سرپا نگه داشت. نمی‌دانم وزارت ورزش چقدر دریافتی داشته اما از این شرایط راضی نیستیم چراکه منابع ما هم به خاطر مشکلاتی که به دلیل کرونا بوده محدود شده است. اگر فردا روزی اردوی ملی یا اعزامی داشته باشیم این شرایط مالی نگران کننده است.

فارس: شما در ارزشیابی وزارت ورزش جزو موفق‌ها بودید و بودجه شما افزایش یافته است.

بله اتفاق خوبی که افتاد این بود به خاطر ارزشیابی خوبی که داشتیم بودجه فدراسیون افزایش یافته و با رقم ۳۴ درصد تعریف شده هرچند شاید محقق نشود اما این اتفاق خوبی بود که به خاطر برنامه‌های فدراسیون رخ داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول