اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پروژه جدید رسانه‌ای علیه قوه قضائیه/ شاهد تراشی برای پرونده نوید افکاری

شاهدسازی، جدیدترین سناریو عناصر ضدانقلاب برای پرداختن به ماجرای قاتلی به نام نوید افکاری است. در این میان عناصری که در فضای مجازی مشغول تهیه خوراک این جنگ روانی هستند، دست به دامن محکومی با سوابق متعدد جعل و کلاهبرداری شده‌اند.

پروژه جدید رسانه‌ای علیه قوه قضائیه/ شاهد تراشی برای پرونده نوید افکاری

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، شاهدسازی، جدیدترین سناریو پروژه تبلیغاتی علیه دستگاه قضایی در ماجرای پرونده یک قتل است. در این میان افرادی که در فضای مجازی مشغول تهیه خوراک جنگ روانی برای رسانه‌های ضدانقلاب هستند، دست به دامن محکومی با سوابق متعدد در زمینه جرائم جعل و کلاهبرداری شده‌اند و در اقدامی ناشیانه این فرد جاعل و کلاهبردار را به عنوان شاهد دروغین ادعای شکنجه نوید افکاری جا زده‌اند! و در مرحله بعدی برای باورپذیر کردن دروغ خود، ادعای مفقود شدن این شاهد مورد ادعا را مطرح کردند.

«شاهین ناصری» فردی است که رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور طی ۲۴ ساعت گذشته به دروغ مدعی شده‌اند شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است؛ این دروغ آشکار در شرایطی  منتشر شده است که اساساً فردی که ادعای شاهد بودن او مطرح می‌شود هیچگاه هیچگونه ملاقات و مواجهه‌ای با نوید افکاری چه در مراحل تحقیقات مقدماتی در نیروی انتظامی و دادسرا و چه در زمان برگزاری جلسات دادگاه نداشته است و در این زمینه هم دادگستری و هم نیروی انتظامی استان فارس توضیحات مبسوطی را ارئه کرده‌اند.   

شاهد قلابی و شهادت کذب
در همین رابطه، رییس کل دادگستری استان فارس، ادعای فردی که اظهار داشته است شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است را رد کرد و گفت: فرد مدعی در دوران تحقیقات پرونده به هیچ عنوان ملاقات و مواجهه با نوید افکاری نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه جرائم این دو فرد با یکدیگر متفاوت بود گفت: با فرض همزمانی تحقیقات پرونده نوید افکاری و شاهین ناصری تحقیقات پرونده این‌ها در دو اداره مختلف یعنی یکی در دایره قتل آگاهی و دیگری در اداره جعل و کلاهبرداری انجام شده که در دو طبقه مختلف با فاصله مکانی بسیار زیاد مستقر شده است بنابراین کاملا مشخص است که ادعای این فرد مبنی بر اینکه شاهد شکنجه بوده است کاملا کذب و به دور از منطق است.

وی با اشاره به اینکه فرد مدعی، کلاهبرداری حرفه‌ای با ٨ سابقه بازداشت به اتهام کلاهبرداری و جعل و استفاده از سند مجعول و محکومیت متعدد قضایی در همین عناوین است گفت: رسانه‌های غربی در این مسئله به اندازه‌ای مستأصل شده‌اند که برای اثبات اخبار بی‌پایه و اساس خود به ادعا‌های یک کلاهبردار با سابقه محکومیت متعدد استناد می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: بر اساس استعلام از زندان این محکوم اخیراً به لحاظ طرح‌های مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زندان از بند قبلی منتقل شده، اما شتابزدگی رسانه‌ها و ناآگاهان باعث شده ادعای جدید مفقود شدن وی را مطرح نمایند؛ حال آنکه امکان مفقودی فردی با شکات متعدد که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند وجود دارد؟

این مقام مسئول قضایی استان فارس بیان داشت: ماجرای نوید افکاری و مجازات قانونی وی به یک سریال رسانه‌ای بی محتوا‌ی شکست‌خورده برای غرب و معاندان تبدیل شده، اما آنچه مسلم است اینکه کارگردانان این سریال از قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قانون و عدالت و رقم زدن پایان داستان برخلاف میل آنان به شدت عصبانی هستند.

تکذیب شاهد بودن «شاهین ناصری» بر ادعای دروغین ضرب و جرح «نوید افکاری» از سوی نیروی انتظامی
همچنین نیروی انتظامی استان فارس نیز طی اطلاعیه‌ای، شاهد بودن «شاهین ناصری» بر ضرب و جرح «نوید افکاری» را تکذیب کرد. در اطلاعیه نیروی انتظامی استان فارس آمده است: شاهین ناصری درتاریخ ۹۷/۷/۲ به اتهام جعل و کلاهبرداری با دستور مقام قضایی توسط پلیس آگاهی استان فارس بازداشت شده است.

شاهین ناصری دارای ۸ فقره سابقه کیفری به اتهام جعل، کلاهبرداری، استفاده از سند مجعول و سرقت وجه نقد در استان‌های مختلف بوده که در آخرین پرونده به اتهام جعل و کلاهبرداری تحت تعقیب مقام قضایی و پلیس آگاهی فارس قرارگرفته و پس از تکمیل تحقیقات در محاکم قضای شیراز محکوم و به زندان اعزام شده است.

شاهین ناصری پنج روز بعد از نوید افکاری بازداشت شده و در یکی از شعبات جعل و کلاهبرداری به اتهام وی رسیدگی و با توجه به متفاوت بودن شعبه جعل با شعبه قتل و همچنین محل تحت‌نظری متهمین نوید افکاری و شاهین ناصری؛ نامبردگان هیچ ارتباطی با هم نداشته و امکان رؤیت یکدیگر را در تحت‌نظرگاه آگاهی نداشته‌اند؛ لذا ادعای مطرح شده مبنی بر شاهد بودن فرد مذکور بر ضرب و شتم نوید افکاری کذب محض بوده و صحت ندارد.

گفتنی است، از همان ابتدای ماجرا، رسانه‌های ضدانقلاب در راستای پروژه جلادستایی و تطهیر قاتلان، در حرکتی هماهنگ مدعی شکنجه نوید افکاری و اخذ اقرار از او تحت شکنجه شدند. حال آنکه، اسناد زیادی در رد این ادعای دروغ هم از سوی وکیل تعیینی نوید افکاری، هم از سوی پزشک قانونی استان فارس و هم مطابق با صورتجلسه امضاء و اثرانگشت شده توسط نوید افکاری، ارائه شده است.

نوید افکاری: نه به من توهین شد و نه شکنجه شدم؛ پزشک قانونی نمی‌روم!

بعد از اقرار نوید افکاری، وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده نوید افکاری مدعی شکنجه وی هستند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل نوید افکاری دستور اعزام وی به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما نوید افکاری در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم.

در اظهارات نوید افکاری که در اداره آگاهی صورتجلسه شد و به امضا و اثرانگشت وی رسید قید شده که «نه تنها شکنجه نشده‌ام، حتی توهینی نیز به من صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشک قانونی ندارم».

در این صورتجلسه که مورخ پانزدهم آبان ۹۷ تنظیم شده آمده است: ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه مورخه جاری در ادامه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان، متهم نوید افکاری فرزند حسین با توجه به درخواست مورخه ۱۵ آبان ۹۷ وکیل متهم جناب حمیدرضا جمشیدی اردکانی مبنی بر اینکه متهم توسط پزشکی قانونی معاینه گردد و وجود یا عدم وجود آثار ضرب و جرح اظهارنظر گردد، لذا متهم مذکور از تحت‌نظرگاه خارج و ضمن ملاقات با وکیل اظهار داشت که بنده نه تنها مورد ضرب و جرح قرار نگرفته حتی هیچگونه توهینی نیز به بنده صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشکی قانونی ندارم. در ادامه با توجه به اظهارات متهم نوید افکاری وکیل وی نیز اعلام نمود که نیازی به معرفی به پزشکی قانونی ندارد، لذا مراتب در حضور حاضرین مبادرت به صورت جلسه و به امضا رسید.

این صورتجلسه که تصویر آن در ادامه منتشر شده است، به امضا و اثر انگشت نوید افکاری و وکیلی تعیینی وی و همچنین مسئولان رسیدگی به پرونده در نیروی انتظامی رسیده است.

 

رد مجدد ادعای شکنجه نوید افکاری/ پزشکی قانونی: هیچ آثارى از شکنجه مشاهده نشد
همچنین، به دنبال دستور ریاست کل دادگستری استان فارس مبنی بر انجام معاینه از نوید افکاری، چهارشنبه شب مورخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ از نوید افکاری توسط تیم ویژه سه نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس معاینه به عمل آمد و بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن وی، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و ... مشاهده نشد.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول