اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرود یک فروند هواپیمای سعودی در فرودگاهی در قطر

سایت‌های رصد پرواز از فرود یک فروند هواپیما در فرودگاه قدیمی دوحه قطر خبر دادند که از مبدأ ریاض حرکت کرده بود.

فرود یک فروند هواپیمای سعودی در فرودگاهی در قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری و سایت‌های رصد پرواز هواپیماها امروز یکشنبه از فرود هواپیمایی در دوحه، پایتخت قطر خبر دادند که از فرودگاه ریاض، پایتخت عربستان سعودی بلند شده بود.

بر اساس گزارش این منابع، هواپیمای مذکور بعد از «الدمام» عربستان سعودی و آسمان بحرین در فرودگاه قدیمی دوحه قطر به زمین نشسته است.


هواپیمای سعودی در اطراف فرودگاه دوحه

 

برخی از این منابع مدعی شدند که هواپیمای سعودی حامل یک مقام بلند پایه عربستان سعودی بوده است. منابع قطری غیر رسمی، ورود این هواپیما را به سفر «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به دوحه ربط دادند که با حمایت آمریکا به منظور حل بحران موجود در بین کشورهای عضو این شورا به دوحه سفر کرده است.

با این حال وب‌سایت اماراتی «ارم‌نیوز» سفر جحرف به قطر را تکذیب کرد و نوشت که این پرواز به سفر مسئول بین‌المللی یا اقتصادی مربوط می‌شود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا در سال  ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا تا به این روز برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

اخیراً مجله فرانسوی «ژون افریک» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک بلندپایه آمریکایی نوشت که محاصره قطر توسط محور سعودی چه‌بسا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (۱۳ آبان) لغو شود.

دو روز پیش، خبرگزاری رویترز به نقل از «تیموثی لندرکینگ»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت که واشنگتن قصد دارد در رابطه با بحران قطر گشایشی حاصل شود و آمریکا این کشور را به عنوان متحد غیر ناتوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول