اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گفتگو با رتبه تک‌رقمی کنکور تجربی/ با تمرکز بر اهداف بلند‌مدت از حواشی کنکور عبور کردم

علی چیت‌ساز که در کنکور تجربی موفق به کسب رتبه هشتم شده است، گفت: دوری از حاشیه و بی‌توجهی به تبلیغات افرادی که از این کلاس به آن کلاس در حال رفت و آمد هستند، یکی از دلایل موفقیت من است.

گفتگو با رتبه تک‌رقمی کنکور تجربی/ با تمرکز بر اهداف بلند‌مدت از حواشی کنکور عبور کردم

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شیوع کرونا به جهات مختلف جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد و روال معمول زندگی را با چالش رو‌به‌رو کرد.

آسیب به اقشار مختلف، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فشار روحی و روانی به جامعه در کنار صدمه زدن به سلامت جسمی مردم و افزایش مرگ و میرها همه از آسیب‌های شیوع کرونا بود اما در این میان، نوجوانان پشت کنکوری شاید در کنار همه این آسیب‌ها استرس و فشار بیشتری را متحمل شدند و به تعویق افتادن چندباره کنکور و پخش شایعاتی مبنی بر لو رفتن سوالات این استرس را چند برابر کرد.

تعداد رتبه‌های ممتاز کنکور در استان فارس شاید به تعداد رتبه‌های پایتخت نرسد اما همه ساله دانش‌آموزان فارسی نشان داده‌اند که می‌توانند جزء نخبگان این سرزمین باشند.

امسال اما تغییر شرایط شاید مهم‌ترین عاملی بود که سبب شد تنها یک شیرازی نامش در میان رتبه‌های تک‌رقمی کنکور بدرخشد، آن هم با پشتکاری مثال‌زدنی و حمایتی که هرگز به حاشیه نرفت.

علی چیت‌ساز، نوجوان ۱۸ ساله‌ای است که امسال در کلاس دوازدهم همراه با دیگر دوستانش به امید رسیدن به موفقیت و پیمودن پله‌های ترقی، روزی ۱۲ ساعت را به درس خواندن گذراند.

وی که دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب است، در گفتگو با فارس از روحیه‌ای سخن گفت که خانواده‌اش هیچ‌گاه اجازه ندادند از دست برود.

علی چیت‌ساز هم مانند دیگر همکلاسی‌هایش و حتی همچون دیگر مردم ایران در بحبوحه کرونا استرس بالایی را تجربه کرد و به تعویق افتادن کنکور کمی انگیزه‌اش را گرفت اما پشتیبانی خانواده و معلمانش سبب شد نا امیدی را از خود دور کند و با قوت به درس خواندن ادامه دهد.

وی می‌گوید در هیچ کلاس کنکور یا همایش خاصی شرکت نکرده و تنها برای درس ادبیات کلاس گرفته است تا به درصد قابل قبول‌تری برسد.

تنها رتبه تک‌رقمی کنکور پرماجرای امسال، با اشاره به اینکه انتظار تک‌رقمی شدن را نداشته است، می‌گوید: دوری از حاشیه و بی‌توجهی به تبلیغات افرادی که از این کلاس به آن کلاس در حال رفت و آمد هستند، یکی از دلایل موفقیت من است.

چیت‌ساز ادامه داد: من تلاش کردم تا بدون ورود به مباحث حاشیه‌ای تنها به درس خواندن بپردازم و بعد از شیوع کرونا روحیه‌ام را نبازم، در حالی که بسیاری از پشت‌کنکوری‌ها بعد از به تعویق افتادن زمان کنکور روحیه‌شان را از دست دادند و درجا زدند.

وی که حالا راغب به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا بیوتکنولوژی دانشگاه تهران است، می‌گوید: اتفاقات زودگذر و خوشی‌های گذرا را قربانی اهداف بلندمدتی کردم که در آینده به آنها خواهم رسید.

مقاله‌نویسی برای کنگره‌های بین‌المللی و استفاده از جوایز و منافع این کنگره‌ها یکی از اهدافی است که این نوجوان شیرازی دنبال می‌کند.

چیت‌ساز درباره شایعه لو رفتن سوالات کنکور که در کنار کرونا استرسی مضاعف را به قشر دانش‌آموزان پشت‌کنکوری وارد کرده بود، گفت: هر سال ماجرای لو رفتن سوالات کنکور باب می‌شود که بعید می‌دانم حقیقت داشته باشد اما من تلاش کردم بی‌تفاوت به این مسایل روزانه ۱۲ ساعت درس بخوانم و وارد حاشیه نشوم.

وی در این گفت‌و‌گو به حمایت معلمانش نیز اشاره کرد و گفت: برای معلم‌هایم نه تنها در پایه دوازدهم بلکه معلمان سال‌های قبل نیز موفقیتم بسیار مهم بود به‌گونه‌ای که پس از تعطیلی مدارس نیز از طریق فضای مجازی با هم در ارتباط بودیم، حالم را می‌پرسیدند، به سوال‌هایم پاسخ می‌گفتند و مانع از دست دادن امیدم می‌شدند.

این رتبه هشت کنکور تجربی در نهایت با اشاره به اینکه برخی از دوستان و همکلاسی‌هایش نیز رتبه‌های خوبی به‌دست آورده‌اند از خانواده‌اش که همواره حامی او بودند و پشتش را بدون توجه به نتیجه کنکور خالی نکردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول