اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مذاکره رئیس شورای حاکمیتی سودان با آمریکا در امارات

رئیس شورای حاکمیتی سودان که در راس یک هیئت عالی رتبه به امارات رفته با یک هیئت آمریکایی حاضر در این کشور و همچنین مقامات ابوظبی در حال دیدار و گفت‌وگو است.

مذاکره رئیس شورای حاکمیتی سودان با آمریکا در امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در راس یک هیئت عالی رتبه به امارات رفته است تا با مقامات اماراتی و همچنین  یک هیئت آمریکایی حاضر در امارات دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شورای حاکمیتی سودان امروز اعلام کرد که البرهان به همراه جمعی از وزرای این کشور  و تعدادی از کارشناسان و متخصصان در مسائل مذاکره به امارات رفته است.
قرار است رئیس شورای حاکمیتی سودان در این سفر دو روزه با مقامات امارات درباره همه مسائل منطقه که مرتبط با سودان است، گفت‌وگو داشته باشد.

همچنین قرار است هیئت همراه البرهان به ریاست «نصر الدین عبدالباری» وزیر دادگستری و چندین کارشناس با تیمی از دولت آمریکا که در امارات حاضر است وارد مذاکره شود تا درباره حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم، حمایت از دوره انتقالی در سودان، معافیت بدهی‌های سودان به آمریکا و اصرار به بقیه کشورهای دوست برای برداشتن گام های جدی در بخشش بدهی سودان  به بحث نشینند.

بر اساس این گزارش، سفر هیئت عالی رتبه سودان به امارات عربی متحده عربی دو مسیر را دنبال می کند؛ یکی گفت‌وگو با مقامات اماراتی که توسط هیئتی تحت ریاست عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان انجام می‌شود و دومی گفت‌وگو با تیم دولت آمریکا که تحت ریاست نصرالدین عبدالباری صورت گرفته است.

دیپلمات‌های سودانی فاش کردند که امارات و عربستان سعودی به منظور کمک به رئیس جمهور آمریکا برای دستاوردسازی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در حال فشار بر دولت سودان برای سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول