اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی از نظر اقتصاد دانش‌بنیان بسیار ضعیف است

نماینده مردم میانه در مجلس، بابیان اینکه این استان برغم برخورداری از ظرفیت‌های بالای علم و فناوری سهم اندکی از اقتصاد دانش‌بنیان دارد تاکیدکردکه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این حوزه به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه و صنعتی شدن داشته باشند.

آذربایجان شرقی از نظر اقتصاد دانش‌بنیان بسیار ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی، در مورد انتشار خبری از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر اینکه گفتمان دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی جاری است، گفت: بر اساس گزارش موسسات دانش‌بنیان در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استان آذربایجان شرقی از نظر اقتصاد دانش‌بنیان بسیار ضعیف است و برخلاف آنچه تصور می‌کردیم 1/4 اصفهان بوده در حالیکه در سایر حوزه‌ها شرایط مشابهی با این استان دارد، بنابراین نتیجه اعلام شده راضی‌کننده نبود.

ایجاد موسسات دانش‌بنیان یکی از ملزومات توسعه کشور است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در این نشست درخواست کردیم تا آمارها در این زمینه به تفکیک شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی ارائه شود، چرا که براساس اطلاعات ارائه شده، سهم شهرستان‌هایمان از اقتصاد دانش‌بنیان بسیار اندک خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: ما انتظار داریم استان آذربایجان شرقی با برخورداری از پتانسیل بالایی که در حوزه علم و فناوری دارد، سهم بالاتری از اقتصاد دانش بنیان داشته باشد، ضمن اینکه ایجاد موسسات دانش‌بنیان یکی از ملزومات توسعه کشور است، آن هم در شرایطی که دشمنان سعی کردند در موارد مختلف، ایران را تحریم کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تقویت موسسات دانش‌بنیان و حمایت از جامعه نخبگان در جهت ارتقا حوزه علم و فناوری و جهش تولید تاکید فرمودند، لازم است با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها از طریق اقتصاد دانش‌بنیان به سمت خودکفایی و اشتغالزایی گام برداریم.

نقش سلامت‌محور موسسات دانش‌بنیان در زمان شیوع کرونا

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: موسسات دانش‌بنیان در زمان شیوع کرونا یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در جهت کنترل این بیماری انجام دادند، ساخت و تولید کیت‌های تشخیص مولکولی کرونا بود که در غیر این صورت ناچار بودیم از سایر کشورها وارد کنیم، بنابراین این موسسات نقش بی‌بدیلی در جهت پیشرفت و صنعتی شدن کشور در زمینه‌های مختلف دارند و مسئولان باید به استفاده از این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو مجمع آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است حرکت بر مدار علم، توسعه چندین برابری کشور را به همراه دارد، ضمن اینکه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مهمترین مقوله‌های روز است، بنابراین ما ناچار هستیم به دانشگاه‌ها و مراکز تولید علم به عنوان عامل ثروت نگاه کنیم و تلاش کنیم تا دانش‌آموختگان آنها به کارآفرین تبدیل شوند که یکی از اهداف مهمی است که در این دنیای پرتلاطم صنعتی باید دنبال کنیم که تحقق آن نیز تنها از طریق استفاده از پتانسیل موسسات دانش‌بنیان و ظرفیت‌های داخلی امکانپذیر است. 

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول