اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

معتمدی: تیم های دوومیدانی ناشنوایان در مرحله سوم لیگ کشوری، قوی‌تر ظاهر خواهند شد

دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: به طور حتم تیمهای ناشنوایان مردان و زنان در مرحله سوم لیگ دوومیدانی شنواها باشگاههای کشور قوی‌تر ظاهر خواهند شد.

معتمدی: تیم های دوومیدانی ناشنوایان در مرحله سوم لیگ کشوری، قوی‌تر ظاهر خواهند شد

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص تیمداری فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در لیگ‌ها مختلف ورزشی شنواها، اظهار داشت: یکی از اولین وعده‌های فدراسیون ورزشهای ناشنوایان که بنده به کادر اجرایی این مجموعه اضافه شدم، در رابطه با ارتقا سطح ورزشکاران ناشنوا بود. البته سطح ورزشکاران شنوا سطح کاملا متفاوت با ورزشکاران ناشنواست و بالطبع قهرمانان شنوا در مسابقات قوی‌تر ظاهر می‌شوند. برای اینکه بتوانیم یک عرصه رقابت سالم و بهینه را ایجاد کنیم، ورزشکاران ناشنوا را در قالب تیم یا باشگاه در لیگ‌های شنواها شرکت دادیم.

وی افزود:هم اکنون در این شرایط کرونایی که مسابقات برگزار نمی‌شود و فقط رقابتهای دوومیدانی در حال برگزاری است. با فدراسیون دوومیدانی مکاتبه کردیم و برای حضور در این پیکارها مجوز حضور گرفتم.

دبیر فدراسیون ورزشهای ناشنوایان درباره شرکت دو تیم بانوان و مردان از ناشنوایان در دو مرحله لیگ دوومیدانی باشگاههای کشور، عنوان کرد: برای اولین بار فدراسیون ورزشهای ناشنوایان نیز در لیگ تیمداری کرد و ورزشکاران برتر مرد و زن دوومیدانی ناشنواها در لیگ شنواها حضور پیدا کردند. در بخش آقایان چهار نفر و در بخش بانوان دو ورزشکار حضور داشتند. البته باید یادآور شوم که چون این اولین تجربه است و اکثر ورزشکاران ناشنوا به دلیل همگیری ویروس کرونا نتوانستند تمرینات کافی را داشته باشند و آمادگی زیادی نداشتند. 

وی ادامه داد: البته املاء ننوشته غلط ندارد و به طور حتم در مرحله سوم لیگ دوومیدانی قوی‌تر و همچنین در مسابقات رشته‌های دیگر ورزشی نواقص حل خواهد شد. 

معتمدی در مورد برگزاری مسابقات آنلاین نیز گفت: دو انجمن شطرنج و کاراته ناشنوایان کشورمان مسابقات مجازی خود را برگزار کردند. ولی یکی از اتفاقات خوبی که در چند روز اخیر اتفاق افتاد، مکاتبه‌ای با انجمن جهانی شطرنج داشتیم و قرار است مسابقات جهانی آنلاین برگزار شود که دو شطرنج‌باز برتر ناشنوا از ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد. 

دبیر فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با اشاره اینکه به منظور پیگیری تمرینات ورزشکاران از فضای مجازی بهره‌برداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: به خاطر محدودیت‌های بیماری کرونا نمی توانیم اردوها را برگزار کنیم. در سالی قرار داریم که منتهی به مسابقات قهرمانی جهان و بازیهای المپیک ناشنوایان است و زمان را از دست می‌دهیم. به همین منظور از تمامی انجمن‌ها خواستیم شرایط آمادگی و تمرینی ورزشکاران را پیگیری کنند.

معتمدی اضافه کرد: از جهاتی برای نظارت بهتر با تمامی انجمن‌ها مکاتبه داشتیم. بر همین اساس قرار شد انجمن‌ها برنامه‌های آمادگی جسمانی و تمرینات تکنیکی ورزشکاران را در تیم تخصصی خودشان بررسی کنند و بر اساس سطح آمادگی جسمانی آنها برنامه‌ای را تدوین کنند. ورزشکاران نیز طبق برنامه‌های تمرینی مدونی که در اختیارشان قرار می‌گیرد بتوانند تمرینات را اجرا کنند.

وی افزود: سپس ورزشکاران از تمرینات‌شان فیلمبردای کنند و نهایتاً برای اینکه انگیزه سایرین را تقویت کنند، فیلم تمرینی خود را در فضای مجازی قرار دهند. بدین شکل فدراسیون ورزشهای ناشنوایان و انجمن‌ها در جریان وقایع تمرین ورزشکاران خواهند بود. این موضوع کمکی است در راستای پیگیری تمرین ملی‌پوشان، در شرایطی که اردو برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول