اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مرکز ملی فضای مجازی

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره آنلاین مسابقات ورزش‌های الکترونیک در رشته فیفا 20 از همکاری با مرکز ملی فضای مجازی جهت صدور مجوزهای مجوزهای برگزاری مسابقات خبر داد.

همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌املل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از مراسم اهداء جوایز نفرات برگزیده اولین دوره آنلاین مسابقات ورزش‌های الکترونیک در رشته فیفا 20 برگزار شد، با اشاره به تجربه موفق برگزاری این رویداد که با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این فرصت که به واسطه شرایط کرونایی پیش آمد، نشان داد که می‌توان به سمت برگزاری رویدادهای آنلاین این چنینی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی قرار است مجوزهای برگزاری مسابقات توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صادر شود که این موضوع می‌تواند به اعتباربخشی این رویدادها و صیانت از حقوق شرکت کنندگان در آن کمک کند و به همین منظور استانداردهایی برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته می‌شود.

سیدحسینی همچنین به شناسایی اطلاعات استریمرها در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در رسانه‌ها درباره استریمرها به عنوان بخشی از صنعت گیم مشروعیت بخشی‌ کنیم و با اختصاص امتیازاتی به آنها نسبت به تقویت و رشد این حوزه کمک کنیم.

وی با اشاره به جایگاه رو به پیشرفت ورزش‌های الکترونیک در کشور تصریح کرد: سالهاست که ورزش های الکترونیک در کشور ما در جریان است. این ورزش‌ها در بعضی سبک‌های بازی از قبیل MOBA، FPS، RTS و Esport بیشتر اتفاق می‌افتد که در ایران نسبت به بازی‌های ورزشی اقبال بیشتری وجود دارد و بخصوص بازی های FIFA و PES از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

براساس آمارهای منتشر شده در سال 2020، ورزش‌های الکترونیک بیش از یک میلیارد دلار درآمد و حدود 500 میلیون نفر بیننده در کل دنیا داشته است. تقریبا 80 درصد این درآمدها به اسپانسرشیپ و حق پخش رسانه‌ای این بازی‌ها اختصاص داشته است. از این جهت، این موضوع می‌تواند در ایران هم مورد توجه قرار گیرد و باعث تحولی در حوزه اقتصاد دیجیتال شود. جوان بودن جمعیت کشور ما هم به رونق بیشتر ورزش‌های الکترونیک کمک کرده و خواهد کرد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در سال‌های اخیر سعی کرده که با برگزاری مسابقاتی در این حوزه از این گرایش حمایت کند.

معاون حمایت بنیاد با اشاره به اهمیت ویژه ورزش‌های الکترونیک در حوزه اکوسیستم گیم به برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تقویت آن اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سعی کرده به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد. از طرفی شاهد هستیم که در صنعت گیم مانند سایر صنایع سلبریتی‌های شاخص نداریم. سلبریتی‌های صنعت گیم قهرمانان ورزش‌های الکترونیک و استریمرهایی هستند که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از این رو نیاز به تقویت و حمایت از استریمرها ایرانی احساس می شود.

سیدحسینی از برنامه‌ریزی بنیاد برای برگزاری جام قهرمانان ویدئویی ایران (IGC) نیز گفت که قرار است با در نظر گرفتن مقتضیات شرایط کرونا به شکل بسیار خوبی برگزار شود: در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره بعدی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران هستیم. ممکن است زمان برگزاری این رویداد با تغییراتی در زمستان و در قالب رویداد هفته گیم صورت گیرد.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درخصوص برنامه‌های آینده بنیاد برای حمایت از گیمرهای ایرانی نیز گفت: اخیرا پیمایشی در بنیاد انجام شده که نشان از افزایش گیمرهای ایرانی می‌دهد که با توجه به افزایش ضریب نفوذ گوشی‌های همراه و اینترنت 4G و از سویی دسترسی به اینترنت 5G و فناوری‌های جدید در این حوزه در آینده‌ای نزدیک، به نظر می‌رسد که مصرف بازی‌های رایانه‌ای در کشور چشم انداز چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای در مقایسه با رسانه‌های دیگر مثل سینما، کتاب، مجلات و موسیقی در حال رشد است و ما هم متناسب با این رشد و با توجه به دسته بندی بازیکنان براساس پلتفرم‌های مورد استفاد، رده سنی، میزان حرفه‌ای بودن در بازی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

سیدحسینی در پایان گفت: سعی داریم موضوع استریم را با کمک پلتفرم‌های مطرح بخصوص آپارات، وارد بازی‌های تولید داخل و ایرانی کنیم که کمکی به اقتصاد بازی‌های ایرانی و همچنین تقویت استریمینگ در ایران شود. ضمن اینکه بنیاد در تلاش است تا با حمایت بازی‌های پرطرفدار در کشور، شرایط برگزاری مسابقات این بازی‌ها را نیز در کشور تسهیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول