اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل و تکریم 150 پیشکسوت جهاد و مقاومت در شهرستان دنا+تصاویر و فیلم

به مناسبت 40 سالگی دفاع مقدس ۱۵۰ نفر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در شهرستان دنا تجلیل و تکریم شدند.

تجلیل و تکریم 150 پیشکسوت جهاد و مقاومت در شهرستان دنا+تصاویر و فیلم

خبرگزاری فارس سی‌سخت، عباس شیرزادی؛ مراسم 40 سالگی دفاع مقدس در شهر سی سخت به همت سپاه ناحیه دنا برگزار گردید.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت در این آیین گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که مظهر شهادت و ایثار است، نماد معنویت و دعای توسل‌ها، دعای کمیل‌ها و کار مخلصانه و بی‌ریا برای خداوند است نماد وفاداری و خدمت خالصانه به اسلام است، خدا مجاهدت کسانی را که خالصانه در راه او قدم بر می دارند و در راه او جنگ می کنند ارج می نهد ودوست می دارد.

وی گفت: مقابل شهداء وایثارگران سر تعظیم فرود می‌آوریم چرا که با جانفشانی به مقابله با دشمنان پرداختند و از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیافتد و ناموس میهن در آرامش باشد.

مصباح‌نژاد ادامه داد: ما و همه انسانها به مکتب دفاع مقدس که فرهنگ انسان‌های با شخصیت، با شرف، با غیرت و کامل هستند نیازمندیم و در هر مقطعی به فرهنگ جبهه و جنگ و شهادت نیازمندیم.

امام جمعه سی سخت گفت: برای قوی شدن و ثبات داشتن به الگوهای دفاع مقدس نیازمندیم و در تمامی زمینه ها باید دفاع مقدس را الگو و سرلوحه خود قرار دهیم و اگر در کشور مسؤولی بخواهد از پست و مقامش سؤاستفاده کند قطعا خون شهداء دامن گیرش خواهد شد.

سرهنگ علی ستوده نیا نیز گفت: مجاهدت و رشادت های شهیدان و رزمندگان  هشت سال دفاع مقدس باعث شده که اکنون ما در امنیت و آرامش کامل به سر بریم .

وی گفت: در دوران جنگ شجاع ترین، دلیرترین، مؤمن ترین، پاک ترین و مخلص ترین افراد وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند که عده ای به دیدار معبود شتافتند و آنهایی که ماندند و در بین ما هستند گوهرانی گرانبها بوده که باید قدر آنها را بدانیم و از زحمات و رشادت های آنها قدردانی کنیم و با پیروی از خون شهداء سعی کنیم راه و روش وسیره آنها را در زندگی خود پیاده نماییم.

عبدالحمیدپناهی فرماندار دنا هم گفت: این هفته مقدس و ارزشمند است که مقام معظم رهبری آن را هفته ایثار، شهادت، جوانمردی، دین داری و صبوری نامیده است، مگر می شود حسین فهمیده ها، آوینی ها و سردار سلیمانی ها را فراموش کرد، بر همه ما واجب است که این دلاوری‌ها و رشادت ها را گرامی بداریم.

فرماندار دنا گفت: در زمان جنگ  جوانانی با غیرت، شجاع، متدین از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و با رشادت ها و جانفشانی ها نگذاشتند حتی یک وجب خاک ایران به دست دشمنان بیفتد پس باید به هر طریقی که می توانیم این دلاوریها و رشادت ها را به نسل های آینده انتقال بدهیم.

سرهنگ پاسدار بسیجی جانباز محسن نجفی ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تمامی مردم و مسؤلین گفت: هر چه در این انقلاب داریم به حرمت خون همین شهداست که از مقام والایی برخوردار هستند.

نجفی گفت: وقتی می گوییم  به شهداء الهام می شد که شهید می شوند یک حقیقت است، یک برادر بسیجی به اسم سید حسین موسوی اهل فسا گفت امشب گلوله ای به سنگر ما می خورد و من شهید می شوم و چند نفر هم مجروح می شوند خدا شاهد است که همان شب خمپاره ای به همان سنگر خورد و سید حسین موسوی به درجه رفیع شهادت نایل شد و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: ما هشت سال جنگ کردیم  و سی سال از جنگ می گذرد ولی در حق خانواده شهداء و جانبازان آن گونه که باید عمل نشده است.

سرهنگ پاسدار نجفی عنوان کرد: یک عده ساده لوح می گویند اگر آمریکا بیاید ایران گلستان می شود ولی اینطور نیست، وقتی رهبر معظم  انقلاب می گوید تل‌آویو را می زنیم پس مطمئن باشید که این کار صد درصد شدنی است، بدانید آمریکا اگر می توانست غلطی بکند در زمان هشت سال دفاع مقدس که ایران تک و تنها بود و دست خالی بود که حتی سیم خاردار و گونی خالی هم نداشت می توانست ایران را تسخیر کند اما نتوانست پس به شما قول می‌دهم تا رهبری حکیم و فررانه چون حضرت  امام خامنه‌ای داریم ایران همیشه سربلند و پیروز خواهد ماند و پرچمدار انقلاب امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، از ۱۵۰ نفر از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل و رژه موتوری یگان های سپاهی و نظامی و دستگاه های خدمات رسان از پمپ بنزین سی سخت تا گلزار شهداء و عطر افشانی گلزار مطهر شهداء جز دیگر برنامه های امروز سپاه ناحیه دنا بود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول