اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

زحمات فرهنگیان در زمان شیوع کرونا برای جبران خلاء آموزشی دیده نشد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: زحمات جامعه فرهنگیان چه آنچه به صورت مجازی انجام می‌گرفت و چه برنامه ریزی‌های سخت برای پر کردن خلاء آموزشی صورت می‌گرفت مغفول مانده است.

زحمات فرهنگیان در زمان شیوع کرونا برای جبران خلاء آموزشی دیده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سرادر عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، صبح امروز در آئین بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد، گفت: از زحمات جامعه فرهنگیان که از نزدیک شاهد فداکاری آنها در دوران کرونایی بودند تشکر می‌کنم. این خدمات متاسفانه دیده نشد و زحمات جامعه فرهنگیان چه آنچه به صورت مجازی انجام می‌گرفت و چه برنامه ریزی‌های سخت برای پر کردن خلاء آموزشی صورت می‌گرفت و مغفول مانده است.

وی ادامه داد: عده ای با ایجاد دوگانگی کاذب سلامت و آموزش سعی در تعطیلی مدارس چه در آزمون‌های خرداد و چه برای شروع مدارس داشتند که با زحمات آموزش و پرورش و برنامه ریزی‌های صورت گرفته با قوت شروع شده است.

سرادر مطهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی که با فرهنگیان داشتند ضمن قدردانی از  زحمات صورت گرفته در دوران کرونایی  که برای اولین بار این اتفاق افتاد به دو نکته مهم اشاره کردند؛ بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نکته دوم آموزش  پیش از دبستان و مهد کودک‌ها که باید زیر نظر آموزش و پرورش اداره گردد. این بیانات حضرت آقا نقطه عطفی در آموزش پرورش است.

وی با بیان اینکه زندگی ما باید رنگ و بوی دفاع مقدس بدهد گفت: شهدای بزرگوار ما دارای تمام خصیصه های مهم زندگی بودند از جمله مهربانی، گذشت، فداکاری و ... اما مهمترین ویژگی آنها قوت و شجاعت آنها بود و باید به این نکته مهم در آموزش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به الگو شدن شخصیت هایی مانند زورو، مرد عنکبوتی، بن تن و پاندای کونگفوکار در ادوار مختلف، گفت: دانش آموزان ما از کودکی تا سنین نوجوانی که در مدرسه تحصیل می‌کنند با توجه به شرایط سنی به دنبال قهرمان های پر قدرت می‌روند و اینها را الگو قرار می‌دهند.

این مقام مسؤول ادامه داد: ما می‌توانیم از شهیدان خود که شجاعت‌های زایدالوصفی در طول دفاع مقدس اتمام داده اند به عنوان الگوهای با قدرت ارائه کنیم و خاطرات دلیری‌های آنها از جمله شهید همت، شهید ابراهیم هادی، شهید شاهرخ ضرغام و....را به آنها بازگو کنیم. و اینچنین می‌توانیم یاد این شهدای شجاع را در دل این نوجوانان زنده نگه داریم و فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان سکه رایج زندگی نسل آینده عرضه کنیم.

سرادر مطهری با بیان آنکه باید قدرت، دفاع مقدس و ... را با ابزارهای هنری، فناوری و رسانه فرآوری کنیم گفت: با استفاده از این ابزارها و از جمله فضای مجازی باید دانش آموزان را با دفاع مقدس آشنا کنیم تا بتوانند بیشتر با شهدا انس بگیرند. باید در فضای مجازی عملیات طراحی کنیم تا احساس قدرت را یاد بگیرند.

وی در پایان گفت: امام خمینی زمانی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در اوج قدرت بود نه الان که مفتضحانه شکست خورده است. زمانی در جبهه‌ها آر پی جی هایی کله گرد داشتیم که عمل نمی‌کرد اما در چهل و یک سالگی انقلاب در تولید موشک خودکفا شده ایم و باید بدانیم منشأ قدرت خارجی ها نیستند.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول