اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر جنگ تل‌آویو برای گفت‌وگو درباره «اف-۳۵» و ایران، به واشنگتن می‌رود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز به واشنگتن سفر کند و گفته می‌شود که موضوع فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به امارات و همچنین بازگشت تحریم‌های ایران در دستورکار قرار دارد.

وزیر جنگ تل‌آویو برای گفت‌وگو درباره «اف-۳۵» و ایران، به واشنگتن می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه به وقت تهران) در رأس هیأت عالی‌رتبه نظامی و امنیتی برای یک سفر کاری به ایالات متحده می‌رود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گانتز به همراه رئیس ستاد کل وزارت جنگ، منشی نظامی و رئیس بخش امنیتی-سیاسی وزارت جنگ اسرائیل در واشنگتن با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیدار می‌کند.

این روزنامه نوشت: «آنها درباره اطمینان حاصل کردن از حفظ برتری نظامی اسرائیل، آماد و تدارکات، همکاری‌های امنیتی بین اسرائیل و آمریکا، سیاست بین‌المللی در قبال ایران و جلوگیری از تقویت تهران و گسترش نفوذ آن در خاورمیانه گفت‌وگو خواهند کرد».

بر این اساس، گانتز روز سه‌شنبه وارد واشنگتن خواهد شد و روز چهارشنبه نیز آمریکا را به مقصد فلسطین اشغالی ترک می‌کند.

برخی منابع صهیونیستی نیز می‌گویند که موضوع فروش جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» به امارات عربی متحده، که گفته می‌شود ذیل توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو قرار دارد، نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

گانتز پیشتر در اولین واکنش به ادعای آمریکا درباره اجرایی شدن بازگشت تحریم‌های جهانی علیه ایران گفته بود: «ایران همچنان یک خطر بین‌المللی و منطقه‌ای است. تداوم فشار دولت آمریکا بر ایران لازم است».

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز طی نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان، ضمن درخواست از کشورهای مختلف برای عمل کردن به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، از سازمان ملل خواست کمیته بین‌المللی ناظر بر اجرای این تحریم‌ها را تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول