اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رویترز: نیروی هوایی چین حمله به پایگاه آمریکا را تمرین کرد + فیلم

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی است ویدئوی منتشر شده توسط نیروی هوایی چین، تمرین عملیات این کشور علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در منطقه شرق آسیا را نشان می‌دهد.

رویترز: نیروی هوایی چین حمله به پایگاه آمریکا را تمرین کرد + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی چین بتازگی تصاویری از رزمایش نظامی بمب‌افکن‌های «اِچ-۶» را که قادر به حمل بمب‌های اتمی هستند، منتشر کرد.

خبرگزاری «رویترز»، مدعی است تاسیساتی که در رزمایش مذکور مورد تمرین و حمله بمب‌افکن‌های چینی قرار گرفته، از روی پایگاه هوایی «اندرسون» متعلق به ارتش آمریکا در جزیره گوام شبیه‌سازی شده است.

این خبرگزاری انگلیسی همچنین نوشت، این ویدئو که به سبک فیلم‌های هالیوودی و با موسیقی متن جالب توجه ساخته شده، در دومین روز رزمایش نظامی چین در نزدیکی تنگه تایوان منتشر شده و خشم پکن از سفر دستیار وزیر خارجه آمریکا به تایپه را منعکس می‌کند.

به نوشته رویترز، این کلیپ دو دقیقه و پانزده ثانیه‌ای که تحت عنوان «اچ-۶، خدای جنگ حمله می‌کند» منتشر شده، بمب‌افکن‌های اتمی چین را نشان می‌دهد که از پایگاهی در صحرا بلند شده و دقایقی بعد موشکی را به یک باند فرود ساحلی،‌ شبیه پایگاه هوایی آمریکایی در گوام، شلیک می‌کند.

نیروی هوایی ارتش چین در شرح مختصری برای این ویدئو نوشته است: «ما مدافعان امنیت هوایی سرزمین مادری خود هستیم، ما اعتماد و توانایی لازم را برای اینکه همواره از امنیت آسمان‌های سرزمین مادری خود دفاع کنیم، داریم».

 

وزارت دفاع چین و مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در شرق آسیا هنوز به سوالات درباره این ویدئو و شباهت تاسیاست رزمایش با پایگاه هوایی اندرسون پاسخ نداده‌اند.

«کالین کو» محقق اندیشکده مطالعات نظامی و استراتژیک سنگاپور درباره این ویدئو به رویترز گفت: «این کلیپ هشداری به آمریکایی‌هاست، به این معنی که حتی اگر [خاک آمریکا] امن باشد اما مواضعی مانند گوام می‌تواند در زمان وقوع درگیری‌های منطقه‌ای، مورد تهدید قرار بگیرد».

تنش‌ها بین چین و تایوان طی هفته‌های اخیر در پی سفر مسئولان و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به تایوان شدت گرفته و پکن تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند، تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود می‌داند.

پیش از این نیز، «ما شیائوگوانگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین  با ضروری دانستن برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی سواحل جنوب غرب تایوان، گفت این اقدام علیه دخالت‌های نیروهای خارجی در منطقه بود.

امروز همچنین ارتش تایوان با هشدار درباره تهدیدها و آزارهای خارجی علیه این کشور، اعلام کرد که حق دفاع از خود و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول