اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار نقدی: هیچکدام از فعالیت‌های سپاه برای منفعت‌طلبی نیست

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: هیچ کدام از فعالیت‌های سپاه از روی منفعت‌طلبی نبوده دست مردم را گرفته است.

سردار نقدی: هیچکدام از فعالیت‌های سپاه برای منفعت‌طلبی نیست

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در خصوص دلیل فعالیت‌های چند بعدی سپاه عنوان کرد: این فعالیت‌ها مربوط می‌شود به خود پدیده انقلاب، چون انقلاب ما یک اتفاق تاریخی و استثنایی بود که در همه تاریخ شما جز نهضت‌های بزرگ انبیاء اولوالعزم نمونه دیگری برای آن پیدا نمی‌کنید که یک ملتی در برابر ابرقدرت‌های بزرگ زمان خودش بایستد، حق خودش را بگیرد و بر این حق پافشاری کند، خوب دفاع از این پدیده استثنایی هم یک کار استثنایی است، در چنین شرایطی پاسداری از کشوری با امکانات محدود و در شدیدترین شرایط محاصره و با سخت‌گیری‌هایی که دشمنان به کار گرفتند ظرفیت‌های خودش را می‌طلبد. 

وی ادامه داد: لذا پاسداری از این انقلاب هم یک کار استثنایی و پیچیده‌ای است و نمی‌شود این پاسداری را فقط به یک عرصه خاص موکول کرد، امام راحل با همان تیزبینی که این انقلاب را هدایت کردند و به پیروزی رساندند برای دوامش نهادی درست کردند که با همان تیزبینی به کار خودش ادامه داده و مسیر خودش را طی کرده و متوقف نشده معمولا انقلاب‌های دنیا بعد از پیروزی به دست یک عده افراد قدرت‌طلب افتاده و به انحراف کشیده شده و هیچ کدام به چهل سالگی و برخی حتی به 10 سالگی هم نرسیدند و همین تدابیر زیبای رهبر انقلاب و پیش‌بینی طراحی نهادهای خیلی حساب شده در انقلاب موجب شد که این مسیر را ادامه دهیم و انقلاب‌مان خیلی زود از بین نرود، چون در همه این سال‌ها اتفاقات مهمی افتاده که هر کدام می‌توانست انقلاب را از بین ببرد. 

سردار نقدی در پاسخ به این سؤال که «آیا این گستردگی فعالیت‌های سپاه فرصت است یا تهدید» عنوان کرد: اجبار است، مردمی که انقلاب کردند می‌خواهند آزاد باشند می‌خواهند از این دستاورد دفاع کنند مجبورند که در همه ابعاد از خود دفاع کنند اگر حمله امنیتی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی شود سپاه و  بسیج نهادهایی برخاسته از خود مردم هستند و خود مردمند که آمدند متمرکز شدند، منسجم شدند روی پاسداری از دستاوردهای خودشان. امروز وقتی به این مردم نگاه می‌کنم دوست دارم تلویزیون باز باشد و هزار بار بگویم آفرین، حماسه‌ای که در همین یکی دو سال مردم ما آفریدند آفرین دارد، دشمن هزار حیله و نیرنگ برای بر هم زدن آرامش مردم به کار گرفت و مردم همه مشکلات را تحمل کردند. اگر در تاریخ جریانات همین یکی دو ساله کشور نوشته شود که دشمن چه خرابکاری‌هایی کرد که آرامش مردم را به هم بریزد بسیار خواندنی می‌شود. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در خصوص اینکه آیا از ابتدا فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چنین گسترده تعریف شده بود، گفت: هیچ‌کس پیش‌بینی تمام این حوادث را نمی‌توانست بکند، حوادث پیش آمد، بعد از پیروزی انقلاب کودتاها شروع شد، تشکیلاتی لازم بود تا جلوی کودتاها را بگیرد، بعد جنگ‌های تجزیه‌طلبانه شروع شد که آمریکایی‌ها و رژیم بعثی آن را هدایت می‌کردند و فرانسه و آلمان در آن شریک بودند، بعد موج گسترده ترورها و انفجارها را آغاز کردند که 17 هزار نفر از مردم ما شهید شدند، در همین تهران روزهایی بر ما گذشت که 100 شهید در روز به واسطه ترور داشتیم، این وضعیت امنیت ما بود و تشکیلاتی لازم بود که جلوی ترورها را بگیرد، یعنی یکی یکی قدرت‌هایی که در سپاه متولد و خلق شده در واکنش به اتفاقاتی بوده که در تاریخ انقلاب افتاده است.  

وی با طرح این سؤال که تنوع در فعالیت‌های سپاه به نفع و ضرر چه کسی بوده، تصریح کرد: آن کسانی که رسانه‌های‌شان سپاه را نشانه گرفته مردمند یا افرادی که از تنوع فعالیت‌های سپاه لطمه خوردند؟ سپاه با ورود به جنبه‌های مختلف دست مردم را گرفته یا توی سرشان زده؟ دست مردم را گرفته. وقتی امواج ترور تمام این کشور را در برگرفت و مردم آرامش نداشتند سیستم امنیتی و اطلاعاتی سپاه تأسیس شد و دست مردم را گرفت، در دفاع مقدس کسی به سپاه یک قبضه اسلحه نداد، یک تانک برای سپاه خریداری نشد، همه را غنیمت گرفتند، چند لشگر زرهی از کجا درست شد، همه آنها از غنائم بود، توپخانه سپاه همه از غنائم بود. اگر سپاه وارد اقتصاد شده برای فرماندهانش خانه‌های شیک ساخته یا اینکه فرماندهانش با تواضع در خانه‌های معمولی زندگی می‌کنند، خانه‌هایی که خیلی از مدیران کل حاضر نیستند در آنها زندگی کنند. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان یادآور شد: هیچ کدام از فعالیت‌های سپاه از روی منفعت‌طلبی نبوده دست مردم را گرفته، برای‌شان سد کرخه ساخته، آمده گازکشی کرده، اگر خارجی‌ها عسلویه را زمین گذاشتند آمده آنجا را ساخته، گفته خیال‌تان راحت من نمی‌گذارم اقتصاد لطمه بخورد. این چند بُعدی بودن و تنوع کجایش ضرر داشته، هر جا هم گفتند این کارها را زمین بگذارید گذاشته، در قانون اساسی پیش‌بینی شده که نیروهای مسلح در شرایط غیرجنگی می‌توانند از ابزارشان تا حدی که توان رزمی‌شان لطمه نخورد به قدر نیاز دولت و کشور  کمک کنند، سپاه هم به همان اندازه آمده، پارسال گفتند این بانک‌ها را شما نباید داشته باشید یک مقاومت یک دقیقه‌ای نشد همه را به همراه صدها کارخانه تحویل دولت دادند، هیچ‌کدام از نیروها مقاومت نکردند. یک وقت است که یک عده آدم شارلاتان و پررو و دنبال قدرت مثل خیلی از ارتش‌های دنیا دنبال این هستند که از قدرت‌شان برای رفاه خودشان استفاده کرده و مردم را سرکوب کنند اما اینجا که این طور نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول