اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

31 کیلومتر از رودخانه‌های دیواندره ساماندهی و لایروبی شد

مدیر اداره منابع آب شهرستان دیواندره از لایروبی و ساماندهی 31 کیلومتر از مسیر رودخانه‌های شهرستان دیواندره در سالجاری خبر داد.

31 کیلومتر از رودخانه‌های دیواندره ساماندهی و لایروبی شد

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شرکت آب منطقه‌ای کردستان حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و منابع آبهای سطحی است، اظهار داشت: اکثر رودخانه‌های مهم، حیاتی و بزرگ استان کردستان در شهرستان دیواندره واقع شده که بیشتر آنها از رشته کوههای عظیم چهل چشمه، سرچشمه می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اداره منابع آب دیواندره نسبت به شناسایی و مطالعات این رودخانه‌ها علی‌الخصوص مناطق سیل خیز و حادثه خیز در شهر و روستاهای نزدیک و دور دست دیواندره اقدام کرده است و خوشبختانه توانستیم در سالجاری عملیات لایروبی و ساماندهی این رودخانه‌ها را به طول  مسافت ٣١ کیلومتر به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رودخانه‌های کرفتو،گلانه، غیاث‌ آباد و کوله از جمله رودخانه‌هایی هستند که برای اولین بار لایروبی می‌شوند،افزود: بیشترین مسافت لایروبی مربوط به رودخانه‌های قزل اوزن و چم دیواندره به طول ٢١ کیلومتر داشتیم.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دیواندره خاطر نشان کرد: مهمترین عملیات و کارهایی که در این لایروبی برای کنترل سیلاب و حفظ مرفولوژی رودخانه‌ها انجام شد، تعریض بستر، لجن‌برداری، تحکیم پایه پلها، ایمن سازی منازل واقع در مجاورت رودخانه‌ها و از همه مهمتر هدایت آب به یک مسیر مشخص بوده است.

محمدی ضمن اشاره به اینکه چند رودخانه دیگر نیز اکنون در اولویت اجرای این پروژه مهم است شامل، رودخانه‌های روستاهای پاپاله، مرادقلی و جیران مینگه بوده که در حال انجام کارهای مطالعاتی و مهیا کردن ماشین آلات مورد نیاز هستیم و امید است ظرف ماههای آینده سال جاری لایروبی و ساماندهی این مناطق نیز به اتمام برسد. 

وی اعلام کرد: برنامه‌های مشخصی برای رودخانه‌های دیگر این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که عملیات لایروبی و ساماندهی این رودخانه‌ها نیز در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول