اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق اعلام شد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه روزانه ۱۷ تن ذرات معلق در اثر تردد وسایل نقلیه در هوای تهران منتشر می‌شود، گفت: سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق ناشی از خودروها است‌.

سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق اعلام شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده درباره آلاینده‌های منتشر شده از خودروها اظهارداشت: در میان 6 هزار و 338  تن ذرات معلق منتشره در اثر تردد خودروها در شهر تهران، سهم انتشار ذرات معلق ناشی از فرآیندهای احتراقی ۶۹ درصد و سهم ناشی از فرآیندهای سایشی ۳۱ است که روزانه بیش از ۱۷ تن ذرات معلق در هوای  پایتخت منتشر می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در فرآیند سایشی، سایش تایر خودروها با سطح معابر و لنت ترمز، منابع مهم انتشار ذرات معلق است، اظهار کرد: از مجموع ذرات معلق منتشره در هوای تهران به ترتیب سهم کامیون‌ها 15.7 درصد، خودروهای سواری 14 درصد و موتورسیکلت‌ها 10 درصد است و سایر وسایل ناوگان‌های حمل و نقلی 21 درصد از کل انتشار ذرات معلق تهران سهم دارند.

 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر اینکه معمولاً میزان انتشار ذرات معلق در هوای تهران در نیمه دوم سال از نیمه اول بیشتر است، خاطر نشان کرد: انجام منظم معاینه فنی در کنار مدیریت و کاهش حجم تردد خودروها در کاهش میزان انتشار ذرات معلق در هوا موثر است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول