اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأت‌ها و محرم عامل موج سوم کرونا نیستند/ آدرس غلط ندهید

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیش‌ترین سخت‌گیری برای برگزاری عزاداری محرم اعمال شد، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت بیش‌ترین رعایت نیز صورت گرفت بنابراین با آن سخت‌گیری و بیش‌ترین رعایت، نباید در اینجا به دنبال مقصر بود.

هیأت‌ها و محرم عامل موج سوم کرونا نیستند/ آدرس غلط ندهید

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس  با بیان اینکه خدا را شکرگزاریم که ا‌ین توفیق را به ملت ایران عطا کرد تا بار دیگر در ایام محرم به تعظیم شعائر حسینی (ع) بپردازند، اظهار داشت: با وجود شرایط بی‌سابقه‌ای که برای شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، این گمان وجود داشت که اقامه عزای حضرت سیدالشّهداء (ع) آسیب ببیند. اما مردم با برگزاری مراسم سوگواری در دهه‌ اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، در عمل نشان دادند که ما ملت امام حسینیم، یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این حماسه‌ با شکوه مردم حتی تحسین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را به همراه داشت؛ معظم‌له ا‌ین محرم را «محرم ماندگار» در تاریخ توصیف کردند، افزود: در روزهای اخیر متاسفانه با شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور که البته امیدواریم با تدابیر مسئولین پزشکی جلوی آن گرفته شود، برخی از معاندین و رسانه‌ها به دنبال ارتباط آن با جلسات محرم هستند، در صورتی که بیشترین سخت‌گیری برای برگزاری جلسات عزاداری اعمال شد که حتی در مراحلی تشدید‌تر هم شد.

جلالی اضافه کرد: بیشترین رعایت پروتکل‌ها از سوی هیأت‌های مذهبی براساس اعلام مسئولین وزارت بهداشت و مسئولین نیروی انتظامی انجام شد بنابراین زمانی که سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌ها اعمال شد و بیشترین رعایت نیز انجام شد، نباید در اینجا به دنبال مقصر بود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حوزه مدیریتی کشور در جریان کرونا، بسیاری از موارد رهاست و اهمال‌کاری صورت می‌گیرد که یا کلا موضوع رها شده است و یا در برخی مواقع نیز به سمت تعطیلی می‌روند که البته این روزها تعطیلی کمتر شده است، در حالی که در جریان محرم تجربه جدید و روش سومی ایجاد شد که دولت و ستاد ملی کرونا پروتکل سختگیرانه اعلام کردند و توسط هیأت‌ها با بهترین شکل و ۹۵ درصد فراگیری مدیریت و اجرا شد بنابراین منطقی است که این روش را برای دیگر مسائل نیز به کار ببندند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات و جامعه مداحان و وعاظ کشور همواره در جلسات با مسئولین وزارت بهداشت طرفدار سخت‌گیری البته به صورت منطقی بودیم و تلاش کردیم پروتکل‌ها دقیق نوشته شود تا آسیب کمتری داشته باشد بنابراین نباید هیأت‌ها را مقصر اعلام کرد زیرا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته هیأت‌ها سرفراز از این آزمون خارج شدند و امیدواریم این تجربه به دیگر مسائل کشور تسری یابد، مسئولیت‌هایی برای نهادها مدنظر قرار گیرد و پروتکل‌های لازم برای شئون دیگر نیز تصویب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول