اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان خبر داد.

پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عبدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل تعاون،کار و راه اجتماعی استان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و ادامه دادن راه شهدا اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی اعتبارات با توجه به در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف با عدالت بین شهرستان‌ها توزیع شده است و در این راستا کیفیت طرح‌های معرفی شده و در ادامه منجر شده به اشتغال برای ما بسیار با اهمیت است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: سعی شود طرح‌های پشتیبان که دارای کیفیت عالی باشند جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن کلیه امور ارائه خدمت در بحث مشاغل خانگی به ویژه در بحث صدور مجوزها از سامانه مربوطه از هر گونه ارائه خدمات به صورت سنتی خودداری شود.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: با تلاش ادارات شهرستان‌ها و مسئولان مرتبط تا کنون بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به صاحبان مشاغل طبق رسته های اعلام شده پرداخت شده است.

عبدی اظهار کرد: بحث باشگاه کارآفرینان نوجوان طرح بسیار مهمی است و تأثیر بسزایی در تغییر نگرش دانش آموزان دارد که تا کنون در شهرستان‌های تنکابن و قائمشهر برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش ادارات شهرستانی در تمام استان برگزار کنیم.

عبدی تأکید کرد: تشکیل موثر و مستمر جلسات گروه کاری اشتغال نیز برای این حوزه بسیار با اهمیت است.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: 400 سرمایه و نیروی انسانی در این اداره کل در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مردم شریف هستند.

شهرام ابراهیمیان افزود: در حوزه توسعه منابع انسانی در سال جاری بیش از 70 مورد صدور احکام ارتقاء برای کارکنان داشته ایم.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همواره به فکر رفاه همکاران در سطح استان بوده و هستیم و امیدواریم بتوانیم در صورت حمایت سازمان مدیریت و وزارت متبوع امسال نیز خدمات خوبی را به همکاران ارائه نماییم.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به انجام اقدامات مطلوب و مهم در بحث فناوری اطلاعات اداره کل تصریح کرد: با همه کمبود اعتبارات تجهیزات خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات فراهم کرده‌ایم و همواره بدنبال بهبود و بروزرسانی تجهیزات در سطح استان هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به برگزاری آموزش ها به شیوه مجازی افزود: بدنبال توسعه آموزش ها از طریق مجازی و در بستر اینترنت مانند جلسه امروز هستیم و برنامه ریزی لازم را نیز در این زمینه انجام داده ایم.

ابراهیمیان بیان کرد: همکاران در ستاد و ادارات شهرستانی باید در زمینه ورود اطلاعات به موقع و درست در سامانه برته پیگیری لازم را انجام دهند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بخش تعاون در سطح کشور  و ضرورت توجه به راهبردهای توسعه بخش تعاون اظهار کرد: توسعه شفافیت، توسعه نو آوری، توانمندی سازی تعاونی ها، توجه مالی به تعاونی ها، شبکه سازی و ایجاد شبکه های بازارچه مجازی و سامانه جامع هوشمند تعاون از راهبردهای مهم توسعه بخش تعاون می باشند که مورد تأکید اداره کل است.

علی باقری افزود: در همین راستا طی تفاهم نامه منعقد شده با استانداری مازندران راه اندازی و فعال نمودن کمیته راهبردی توسعه بخش تعاون در سطح استان برنامه ریزی شده است و باید مورد توجه ویژه ادارات شهرستانی قرار گیرد.

این مسؤول با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند تعاون در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در بخش تعاون، حتی برگزاری مجامع نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد و ضرورت دارد روسای ادارات و کارشناسان تعاون اقدامات ویژه ای را در راستای فعالیت و ورود اطلاعات همه تعاونی ها در این سامانه انجام دهند.

وی ادامه داد: آموزش های مجازی بخش تعاون و تعاونگران نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

باقری افزود: در بحث تشکیل تعاونی ها تمامی الزامات علی الخصوص بحث 10 درصد سرمایه ثبتی باید رعایت شود و در حوزه نظارت نیز بازدید مستمر از تعاونی ها و شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال مورد تأکید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه تعاون و تخصیص اعتبارات لازم باید دقت شود که تسهیلات به طرح های با کیفیت تعلق گیرد.

انتهای پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول