اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

قصه‌ رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس روایت می‌شود

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ویژه‌برنامه «یار هفتاد و سوم»، راوی قصه‌های دفاع مقدس می‌شود.

قصه‌ رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس روایت می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، «یار هفتاد و سوم» به روایت قصه‌هایی از رخدادهای دفاع مقدس، زندگی در جنگ، پس از جنگ و حقایق دلاوری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردان هشت سال دفاع مقدس، می‌پردازد.

این ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ آزادگی و ایثار و اعتقاد به ادامه‌ی راه هفتاد و دو تن یاران امام حسین(ع)، در راستای شعار کانون با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی شده تا میزبان قصه‌گویان و روایت‌های جنگ باشد.

در اولین شب این ویژه‌برنامه سردار محمدرضا حسنی‌سعدی همرزم و یار دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی، قصه زندگی این شهید را بر مزارش -با هماهنگی انجمن قصه‌گویی کرمان- روایت می‌کند.

بر همین اساس، در حاشیه این ویژه‌برنامه نیز مربیان و نوجوانان برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به قصه‌گویی با موضوع‌های دفاع مقدس می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از امروز دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۰ از صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون به نشانی  instagram.com/ghesehgouee دنبال کنند.

* از عزت‌آفرینی و افتخارات و دستاوردهای دفاع مقدس درس بیاموزیم 

مرکز بسیج فرهنگیان در پیامی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دفاع مقدس را اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی‌فقیه و تحقق آرمان‌های اسلام نبوی (ص) و نهضت حسینی (ع) دربرترین جلوه‌های زیبایی نامید. در متن این پیام آمده است: چهلمین سالگرد دفاع مقدس، فرصت طلایی برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است. بازخوانی و واکاوی دوران دفاع مقدس با رویکرد تبیینی - تحلیلی برای نسل جوان امروز، ضرورتی تاریخی است. این ضرورت زمانی به‌درستی درک می‌شود که بدانیم، دشمنان در جریان تحریف واقعیات تاریخ انقلاب اسلامی، از طریق طرح سؤالات، شبهات و ابهامات، برای تحریف قصه جنگ هم تلاش گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دفاع مقدس اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی‌فقیه و تحقق آرمان‌های اسلام نبوی(ص) و نهضت حسینی (ع) در برترین جلوه‌های زیبایی است. خالقان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس باصلابت و اراده پولادین و نور ایمان، در راه مقدسی قدم نهادند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود چرا که نشان دادند سرنوشت هر ملتی به دست خود اوست.

فرهنگ شهادت و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خداجویی، خداخواهی، خداباوری و خدامحوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند، ثمره‌ای است که شهدای آن، امروز الگوی عملی و اسوه جوانان ملت و دیگر ملت‌ها هستند. شهدایی که ملجأ برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.

فرماندهی مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به همه پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً به ولی‌فقیه و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس‌آموزی از عزت‌آفرینی و افتخارات و دست آوردهای این حماسه عظیم فراهم می‌خواند».

پیغام فتح، ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس را در صفحه اول فارس مشاهده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول